سخنگوی مجمع نمایندگان استان کرمان :
سخنگوی مجمع نمایندگان استان کرمان از ارائه لیست پیشنهادی چهار نفره برای استانداری کرمان به وزارت کشور خبر داد و گفت: تلاش می کنیم ظرف دو هفته آینده استاندار جدید کرمان معرفی شود.
کد خبر: ۶۱۴۴۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲ 02 June 2018

یحیی کمالی پور  اظهار کرد: در آخرین روز مجلس شورای اسلامی مجمع نمایندگان چهار نفر را به عنوان گزینه های پیشنهادی مجمع نمایندگان برای استانداری کرمان به وزارت کشور معرفی کرد و منتظر تصمیم گیری وزارت کشور در این خصوص هستیم.

وی با اشاره به اینکه «شهباز حسن پور» و «محمدجواد فدایی» جزء این لیست قرار دارند، افزود: به دلیل اینکه با دو نفر دیگر در این خصوص مذاکره نشده است نمی توانم اسامی آنها را ذکر کنم و در صورت نیاز در این خصوص اطلاع رسانی می شود.

کمالی پور در پاسخ به این سوال که چه ملاک هایی برای انتخاب این افراد در نظر گرفته شده است، گفت: کرمان با سایر استان های کشور متفاوت و متمایز است؛ با توجه به فضای سیاسی حاکم بر کرمان، محرومیت های بیش از حد در جنوب و شرق استان کرمان، مسائل اقتصادی و سایر شرایطی که در این استان وجود دارد باید فردی که اشراف کامل به مجموعه استان داشته باشد برای انتصاب به عنوان استاندار کرمان انتخاب شود.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان کرمان تصریح کرد: معمولا گزینه های غیربومی که غالبا مدنظر وزارت کشور هستند، نمی توانند در اسرع وقت زوایای آشکار و پنهان استان کرمان را متوجه شوند و در خلأیی که که ایجاد می شود مردم استان متضرر می شوند.

وی گفت: بنابراین اعتقاد ما بر این است که تا حد امکان از نیروهای نخبه بومی استفاده شود؛ این نیروها باید که دارای تجربه، تخصص و اعتدال سیاسی باشند تا به یک طرف گرایش نداشته و یک عده را کنار نگذارند.

کمالی پور در خصوص اینکه زاهدی نماینده مردم کرمان و راور از «حسن پور» به عنوان گزینه مورد تایید همه نمایندگان استان کرمان نام برده است، گفت: لیستی که مجمع به وزارت کشور ارائه کرده است چهار نفره است اما تمامی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص این گزینه اتفاق نظر داشته اند.

وی گفت: برای اینکه لیست ارائه شده تک گزینه ای نباشد و دست وزارت کشور برای انتخاب باز باشد گزینه های دیگری هم معرفی کردیم و نظر موافق نمایندگان در خصوص این گزینه ها نسبی است.

کمالی پور عنوان کرد: سرپرست استانداری کرمان به مدت سه ماه می تواند در این سِمت فعالیت کند اما با توجه به شرایط استان کرمان تلاش می کنیم ظرف دو هفته آینده استاندار جدید کرمان معرفی شود.

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار