رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان اردکان از اجرای طرح اشتغال پایدار روستایی در حوزه گردشگری اردکان خبر داد.
کد خبر: ۶۱۳۷۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵ 31 May 2018

حمید مشتاقیان در نشستی با دست‌اندرکاران گردشگری اردکان با بیان اینکه اشتغال روستایی مورد توجه ویژه دولت است اظهار داشت: اشتغال روستایی به عنوان یک اشتغال خرد، از نیازهای اساسی کشور است.

وی تصریح کرد: در این راستا می‌توان از ظرفیت‌های بالای روستاها برای توسعه اشتغال استفاده نمود که با رفع رکود و بیکاری در اقتصاد کشور قطعا موثر است.

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان اردکان گفت: تعداد 18 طرح از طرف این اداره به کارگروه اشتغال شهرستان معرفی شده‌اند که این طرح‌ها در حوزه گردشگری و صنایع دستی در 3 بخش عقدا، خرانق و مرکزی به کارگروه اشتغال معرفی شده که سبب سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال پایدار در این روستاها می‌شود.

مشتاقیان خاطرنشان کرد: هنرمندان صنایع دستی در رشته‌های کاربافی، گلیم‌بافی و کار بر روی سفال در روستاها مشغول هستند و با معرفی این هنرمندان صنایع به کارگروه اشتغال مجموعا مبلغ دو و نیم میلیارد ریال وام مصوب شده است.

وی افزود: اکثریت طرح‌ها، پروژه‌های گردشگری همچون بوم‌گردی در روستاها هستند که به کارگروه اشتغال معرفی شده و مبلغی بیش از 100 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی  تاکنون مصوب شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان اردکان در ارتباط با شرایط دریافت تسهیلات اشتغال روستایی افزود: متقاضیانی که دارای مجوز از اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هستند، با ثبت نام در سامانه "کارا" و دریافت کد رهگیری، تشکیل پرونده داده و پس از تصویب در کارگروه اشتغال شهرستان به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند و طی مراحل اداری بانک‌های مربوطه، تسهیلات اشتغال روستایی به متقاضی پرداخت می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار