رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: امسال۳۳ پایگاه کار سنجش سلامت کلاس اولی های استان را بر عهده دارند.
کد خبر: ۶۱۱۸۹۱
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۳ 27 May 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،حسین محمدی اضافه کرد: ۲۱ مورد از این پایگاه ها ثابت و ۱۲ پایگاه دیگر سیار خواهند بود.

محمدی تعداد پایگاه های ثابتی که کار سنجش سلامت نوآموزان کلاس اولی در شهر کرمانشاه بر عهده خواهند داشت را هفت پایگاه اعلام کرد.

به گفته محمدی سال گذشته ۳۰ پایگاه ثابت و سیار در استان کرمانشاه عهده دار کار سنجش سلامت نوآموزان کلاس اولی بودند.

محمدی افزود: نوآموزان کلاس اولی در پایگاه های سنجش سلامت از نظر فاکتورهای مختلف مثل بینایی، شنوایی، معاینات بالینی، آمادگی تحصیلی و... مورد سنجش و غربالگری قرار خواهند گرفت ودر صورتی که سلامت آنها در این پایگاه ها تایید شود برای ثبت نام به مدارس عادی معرفی خواهند شد.

وی یادآور شد: نوآموزان کلاس اولی که در غربالگر ی های اولیه مشکوک به مشکل تشخیص داده شوند برای بررسی های بیشتر به پایگاه های تخصصی در شهرستان ها و در صورت  نیاز به بررسی های بیشتر به پایگاه فوق تخصصی سنجش سلامت در شهر کرمانشاه ارجاع خواهند شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به برنامه ریزی برای ایجاد یک پایگاه فوق تخصصی سنجش سلامت نوآموزان کلاس اولی در استان کرمانشاه، گفت: تنها نوآموزانی که در پایگاه های سنجش سلامت ثابت و سیار استان مشکوک به مشکل شناسایی شوند برای بررسی نهایی به این پایگاه ارجاع خواهند شد.

وی در ادامه با بیان اینکه ثبت نام اولیه نوآموزان کلاس اولی برای شرکت در طرح سنجش سلامت در مدارس انجام می شود، گفت: مدارس این نوآموزان را به پایگاه های سنجش سلامت معرفی می کنند.

وی تاکید کرد: کلاس اولی ها تنها در صورت شرکت در طرح سنجش سلامت در مدارس ثبت نام خواهند شد.

محمدی با بیان اینکه احتمالا از نیمه دوم خرداد کار ثبت نام اولیه نوآموزان کلاس اولی در مدارس آغاز خواهد شد، افزود: از ۲۸ خرداد کار سنجش سلامت نوآموزان کلاس اولی در استان کرمانشاه آغاز خواهد شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۲۸ هزار نوآموز کلاس اولی در طرح سنجش سلامت شرکت کردند، پیش بینی کرد: امسال هم به همین تعداد نوآموز کلاس اولی در این طرح شرکت کنند.

محمدی گفت: سال گذشته همچنین بیش از چهار هزار نوآموز پیش دبستانی هم در طرح سنجش سلامت شرکت کردند که برآورد می شود امسال هم در همین حدود نوآموز پیش دبستانی مورد ارزیابی های طرح سنجش سلامت قرار گیرند.

وی ادامه داد: نوآموزان کلاس اولی که سال گذشته و در مقطع پیش دبستانی در طرح سنجش سلامت شرکت کرده‌اند نیازی به ارزیابی دوباره نخواهند داشت.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار