دبیر ستاد اقامه نماز اردبیل گفت: پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان امسال در بیش از 70 مسجد استان نماز صبح با جماعت برگزار شده و مومنان نمازگزار از ثمرات و فواید آن استفاده کنند.
کد خبر: ۶۰۶۱۱
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸ 12 July 2015

شکرالله عبدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: البته در این زمینه باید برخی از عوامل بازدارنده برطرف شود که علت آن نبود روحانی و امام جماعت در مساجد و بی‌رغبتی برخی از هیئت امنای مساجد و متولیان به باز بودن مساجد برای برپایی نماز صبح است که باید با رفع این موانع و همتی که همسایگان مساجد انجام می‌دهند شاهد برپایی نماز صبح با جماعت در اکثر مساجد استان باشیم تا روز به روز این امر رونق پیدا کند.

وی گفت: در شأن استان نیست که به تعداد محدود در مساجد آن نماز صبح با جماعت اقامه شود، بلکه برای فراگیری این امر همت جمعی و مشارکت همگانی نیاز است تا زمینه برگزاری آن به شکل باشکوه فراهم آید.

دبیر ستاد اقامه نماز اردبیل در مورد میزبانی استان اردبیل از اجلاسیه سراسری نماز اضافه کرد: مجری برگزاری این اجلاس ستاد نیست، بلکه در حد پیشنهاد‌ دهنده هستیم و برگزاری این اجلاس به عهده استانداری و نماینده ولی‌فقیه در استان‌ها است تا زمینه برگزاری آن را فراهم کنند قطعاً در سال‌های آینده اردبیل نیز میزبان این اجلاس خواهد بود.

عبدی تمام فعالیت‌های ستاد اقامه نماز را داوطلبانه و اختیاری توصیف کرد و ادامه داد: در قالب سایت یاوران نماز از علاقمندان به فعالیت‌های تبلیغی و فرهنگی در این حوزه ثبت‌نام می‌کنیم تا امکان ارائه خدمات مطلوب‌تر فراهم آید.

این مسئول افزود: اعتبارات ستاد اقامه نماز به عنوان یک نهاد اعتباراتی محدود و ناچیز است که امیدواریم با همکاری دستگاه‌ها و نهادهای مختلف و متولی در ترویج و توسعه فرهنگ نماز و بحث جذب مشارکت‌های مردمی بتوانیم اهداف و برنامه‌هایمان را اجرایی کنیم که در این زمینه اکثر برنامه‌ها مشارکتی به انجام می‌رسد.

دبیر ستاد اقامه نماز اردبیل تصریح کرد: به هیچ‌‌وجه تولیت مساجد و انجام مسئولیت در این حوزه را بر عهده نداریم و سعی‌مان بر این است تا با همراهی چهار دستگاه دولتی متولی مساجد یعنی تبلیغات اسلامی، اوقاف، کانون مساجد و بسیج پایگاه‌های مساجد بتوانیم نسبت به برطرف کردن برخی از مشکلات در حوزه مدیریت مساجد اقدام نافذی را انجام دهیم.

عبدی ادامه داد: قطعاً در این مسیر و نمایان شدن ابعاد کارکردی مختلف مساجد تلاش جدی و کوشش بر این است که برخی از نارسایی‌ها و مشکلات برطرف شده و امکان مطلوبیت کارکرد مساجد را به شکل فراگیر شاهد و ناظر باشیم.

وی تقویت فعالیت‌های فرهنگی را در حوزه ترویج و اقامه نماز آن هم به شکل نماز جماعت و اول وقت یادآور شد و افزود: در استان اردبیل توسعه فرهنگ اقامه نماز رو به ‌رشد بوده و از بسیاری از استان‌ها جلوتر هستیم.

دبیر ستاد اقامه نماز اردبیل در پایان گفت: باید همه دستگاه‌ها و متولیان امر دست به دست هم دهند تا زمینه برای ترویج و توسعه فرهنگ نماز و آموزش و تربیت حقیقی در این حوزه فراهم آید؛ اگر این همراهی و همسویی اتفاق نیفتد قطعاً با مشکلات و نارسایی‌هایی روبه‌رو خواهیم شد که حل آنها پیچیده‌تر است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار