عضو برجسته جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: سطح علمی و عرفانی حاج شیخ غلامرضا یزدی در سطح بسیار بالایی بود.
کد خبر: ۶۰۳۵۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۶ 10 May 2018

 آیت‌الله رضا استادی در آیین افتتاحیه کنگره ملی حاج شیخ غلامرضا یزدی(فقیه خراسانی) با اشاره به اینکه این روزها نیاز به چنین شخصیتی در جامعه ما بسیار زیاد است اظهار داشت: مرحوم حاج شیخ 5 سال در مشهد آن هم در مهد ادبیات، مقدمات را خوانده و 5 سال هم در اصفهان از عزیزان متعددی استفاده کرده است.

وی با اشاره به اینکه مرحوم حاج شیخ و آیت‌الله العظمی بروجردی هم دوره بودند و هر دو در محضر جهانگیر خان بودند گفت: حاج شیخ متولد 1295 و مرحوم بروجردی متولد 1290 بوده‌اند و دوران‌هایی با یکدیگر بوده‌اند.

این عضو شورای مرکزی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: وقتی که ایشان به یزد باز می‌گردند در رشته‌های مختلف علوم دینی به تدریس پرداختند و این نشان می‌دهد که سطح علمی این شخصیت بسیار والا بوده است.

عضو برجسته جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه یک طلبه بدون داشتن سطح علمی مناسب نمی‌تواند توفیقی داشته باشد بیان کرد: این شخصیت والامقام در حال نوشتن کتاب تفسیر قرآن کریم بود که بیان شده وقتی که متوجه شدند آیت‌الله طباطبایی در حال نگاشتن تفسیر هستند، از این کار دست کشیدند و نوشتن تفسیر را رها کردند.

استادی خاطرنشان کرد: ایشان تسلط بالایی بر آیات قرآن داشته‌اند و در زمانی که در حال نوشتن تفسیر بودند بیش از 500 آیه از قرآن کریم را تفسیر کردند.

استاد سطوح عالی حوزه‌های علمیه در ارتباط با اینکه آیا کتاب قرآنی مرحوم حاج شیخ بحث های فلسفی هم دارد ادامه داد: به کرات در این کتاب مباحث فلسفی بیان شده و بسیاری از مطالب آن در سطح بسیار بالای فلسفی است.

وی تصریح کرد: فلسفه، حکمت و عرفان غیراز اصول و اخلاق است و اگر کسی این مباحث را هضم نکرده باشد و برای طلاب بیان و ایجاد شبهه کند، نتایج خوبی به دنبال ندارد.

عضو برجسته جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: دو نفر از فضلا و بزرگان یزد برای فرا گرفتن فلسفه نزد حاج شیخ رفتند ولی ایشان تاکید کردند تا حدی که امکان‌پذیر است احادیث آل محمد(ص) را بخوانند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار