فرماندار بهاباد مطرح کرد
فرماندار شهرستان بهاباد موضوع اشتغال و کاهش نرخ بیکاری را از اولویت‌های این شهرستان در سال 97 اعلام کرد.
کد خبر: ۶۰۰۵۷۵
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲ 05 May 2018

محمدمهدی خانی‌زاده در خصوص ضرورت تلاش همگانی برای تحقق عملی شعار سال، گفت: انتخاب شعار امسال به نام «حمایت از کالای ایرانی»، یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌هایی است که باعث کاهش وابستگی به سایر کشورها و درنتیجه تحقق اقتصاد مقاومتی و ثبات وضعیت اقتصادی کشور می‌شود.

وی حمایت از واحدهای صنعتی و استفاده کالاهای ساخت داخل کشور را لازمه تحقق شعار سال دانست و افزود: اتخاذ راهبردهای تأثیرگذار در این زمینه، اولویت دستگاه‌های اجرایی شهرستان بهاباد خواهد بود تا با تقویت تولید داخلی موجب رسیدن به خودکفایی و ایجاد فرصت شغلی در شهرستان شود.

فرماندار شهرستان بهاباد نقش مردم در این راستا و در جهت تحقق شعار سال را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: باید بافرهنگ سازی استفاده از کالای باکیفیت ایرانی، نقش و تأثیرات شگرفی که مصرف کالاهای داخلی در رفع بیکاری، ایجاد اشتغال و شکوفایی اقتصاد دارد برای مردم تبیین شود.

خانی زاده توجه ویژه به ایجاد اشتغال و رفع معضل بیکاری را از اولویت‌های شهرستان بهاباد در سال جدید عنوان کرد و اظهار داشت: پیگیری جذب سرمایه‌گذار در بخش معادن و صنایع معدنی شهرستان بهاباد، رفع مشکلات کارگاه‌ها و کارخانه‌های تولیدی و اهتمام جهت تحقق اشتغال پایدار در دستور کار است و در حد توان برای این مسائل وقت خواهیم گذاشت.

این مقام مسئول در ادامه اضافه کرد: با توجه به‌ضرورت برنامه‌ریزی برای پیشرفت شهرستان بهاباد، برنامه‌های اجرایی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند از کلیه ادارات خواسته‌شده تا اعتبارات و بودجه‌ها به‌صورت برنامه محور اختصاص یابد که در این زمینه بعضی ادارات برنامه‌های اجرایی و لذت‌بخش ارائه کردند و مشخص بود که می‌خواهند کاری انجام شود.

وی پیگیری و اجرای زیرساخت‌های شهرستان بهاباد به‌مانند جاده بهاباد - دربند برای خروج بهاباد از بن‌بست بودن که باعث تکمیل کریدور ترانزیت غرب، مرکز و جنوب کشور می‌شود، اجرای جاده دوبانده بهاباد ـ بافق، اجرای کمربندی بهاباد ـ چادرملو، گازرسانی به بخش‌های مرکزی و آسفیچ، احداث مجتمع ادارات شهرستان و آب‌رسانی به تنگل های همیجان، بهدان و فودیج را از برخی پروژه‌هایی اولویت‌دار شهرستان بهاباد دانست.

فرماندار شهرستان بهاباد ابراز داشت: با توجه به‌ضرورت صرفه‌جویی در مصرف آب، توسعه آبیاری نوین زیرسطحی و تحت‌فشار جهت کشاورزی، توسعه کشاورزی با ترویج کشت گلخانه‌ای و محصولات سودآور همانند زعفران، برند سازی محصولات مرغوب کشاورزی بهاباد از طریق بسته‌بندی مناسب، احداث ایستگاه تحقیقات گیاهان دارویی و ترویج کشت گیاهان دارویی در سال جاری پیگیری و اجرایی خواهد شد.

خانی زاده یادآور شد: نگاه ویژه به صنعت گردشگری شهرستان بهاباد، توسعه و رونق کسب‌وکار در این زمینه، تکمیل زیرساخت‌های گردشگری از قبیل احداث هتل و اقامتگاه‌های بوم‌گردی، احیای بافت قدیم شهرستان بهاباد، احداث کمپ کویر نوردی و معرفی شهرستان بهاباد به‌عنوان مقصد گردشگری، احداث موزه‌های مردم‌شناسی و سنگ‌نگاره‌ها، تکمیل کوهستان پارک 42 هکتاری بهاباد و تکمیل ساختمان موزه علوم طبیعی بهاباد که رتبه اول کشور در بخش فسیل و رتبه دوم کشور در بخش آبزیان را دارد از برخی اولویت‌های شهرستان در حوزه گردشگری است که می‌تواند این شهرستان را به یکی از قطب‌های برتر گردشگری استان و کشور تبدیل نماید.

این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله در سال حمایت از کالای ایرانی با همدلی که در شهرستان بهاباد وجود داریم بتوانیم با گام‌های امیدبخش در عرصه خدمت‌رسانی و جلب اعتماد مردم که بزرگ‌ترین سرمایه برای کشور و نظام است، شاهد پیشرفت روزافزون این شهرستان باشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار