معاون هنري و سینمایي اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با تاييد وجود پاره‌اي از مشکلات زيرساختي در گذر فرهنگی‌ مازاري‌ها، اعلام كرد: مشكلات سیستم نور و صوت اين گذر فرهنگي تا يك ماه آينده مرتفع خواهد شد.
کد خبر: ۵۹۹۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۲ 01 May 2018

اولين گذر فرهنگي و هنري كشور اوائل سالجاري با حضور وزير ارشاد در کوچه مازاری‌هاي يزد شكل گرفت و از آن زمان تاكنون به پاتوقي براي هنرمندان رشته‌هاي مختلف تبديل شده كه هر يك به مناسبت‌هاي مختلف به اجراي برنامه‌هاي فرهنگي و هنري در اين محل براي عموم بازديدكنندگان مي‌پردازند.

با اين وجود اين مكان نوپاي فرهنگي هنوز هم داراي ضعف‌هاي فراواني است كه برخي از هنرمندان استان به ان اشاره و خواستار رفع انها هستند.

«کاوه صالحی» مسئول انجمن موسیقی تفت در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا- منطقه یزد، به نقش اين گذر به عنوان محلي براي ارتباط ملموس هنرمندان با مردم و آشتي فرهنگي در استان اشاره مي‌كند و مي‌گويد: با اين حال لازم است زمينه‌ها و زيرساخت‌هاي اجراي برنمه‌هاي هنري در اين مكان براي هنرمندان مهيا شود.

وی با اشاره به وجود فضاهايي مانند حناسابي‌هاي قديمي، رستوران و ديگر مغازه‌هايي كه در اين گذر قرار دارد، بر لزوم يك دست شدن اين فضاها با هنر و معماری گذر تاكيد مي‌كند.

اين هنرمند استان با بيان اين كه شهرداري موثرترین نهاد براي ايجاد چنين فضايي است، عنوان مي‌كند: علاوه بر اين گذر مازاري‌ها با نواقصي مانند سیستم صوت و نور استاندارد براي اجراي برنامه‌هاي هنري هنرمندان مواجه است و بسياري از گروه‌هاي هنري بايد براي تامين انها هزينه‌هايي ار متحمل شوند.

وی از نبود مبلمان و محلي براي استراحت و لختي تامل بازديدكنندگان جهت تماشاي برنامه‌هاي هنري مانند نمايش‌ها نيز گلايه و اظهار مي‌كند: البته در مورد فضاي سبز موجود نيز قابلیت اجراي زیباتر شدن اين گذر نيز وجود دارد.

صالحي معتقد است كه این محل برای جذب جوانان باید به محلی دنج تبدیل و از حالت و فرم یک کوچه خارج شود و علاوه بر این نیز در نظر گرفتن وضعیت آب و هوایی یزد این محل را نیازمند سرپناه و هرگونه تجهیزات متناسب با آب و هواي يزد می‌کند. 

وی پیشنهاد مي‌كند كه با توجه به ویژگی‌های اين گذر براي جذب هنرمندان، مكان‌هايي دائمي براي عرضه هنرهای دستی و آداب و رسوم محلی شهرستان‌های مختلف استان در اين گذر ايجاد شود.

«احمد ندافی» مسئول يكي از گروه تئاتر خیابانی نیز در که در این گذر بهم مناسبت هفته جوان مشغول هنروری است به خبرنگار ايسنا – منطقه‌ يزد، مي‌گويد: این مکان به عنوان یک پاتوق فرهنگی به چند دلیل تاكنون موفق نبوده است که یکی از بارزترین دلایل آن، ترافیک خیابان آيت الله كاشاني و نبود پارکینگ در این محل است. 

وی ادامه مي‌دهد: این محل باید دنج و فضایی متناسب با ذوق و سلیقه جوانان امروزی باشد و با توجه به علاقمندي جوانان کافی‌شاپ‌هاي سنتی از تعدادي از اين فضاهاي جوان‌پسند باشد.

این هنرمند يزدي با اشاره به وجود حناسابی‌هاي قديمي در اين گذر، اين اين فضاها را قابل توجه جوانان نمي‌داند و مي‌گويد: گذر مازاري‌ها نيازمند ايجاد مبلمان و نورپردازی مناسب است تا بتوانند جوانان را به خود جذب كند.

وي وجود برنامه‌ریزی براي انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری از سوي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان و شهرداری يزد را ضروري مي‌داند. 

«محمود دهقان هراتی» معاون هنري و سینمایي اداره کل ارشاد اسلامی استان یزد در مورد وجود پاره‌اي مشكلات مورد اشاره برخي هنرمندان در اين گذر فرهنگي به خبرنگار ایسنا – منطقه يزد، مي‌گويد: این گذر از نظر زیرساختی در ارتباط با شهرداري است ولي توليد محتوي در آن به اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان واگذار شده است.

وی با اشاره به تعامل خوب شهرداري و ارشاد در اين رابطه، اضافه مي‌كند: خوشبختانه جلسات متعدد کاربردی بعد از ایجاد این گذر با شهرداری براي رفع مشکلات و نواقص این محل برگزار شده است.

این مسئول از مرتفع شدن مشکلات گذر فرهنگی مازاری‌ها به ویژه سیستم صوت و نور آن تا یک ماه آینده خبر مي‌دهد و مي‌گويد: ساير مشكلات زيرساختي نيز در حال بررسي براي رفع آنهاست.

دهقان هراتی در پايان نيز راجع به برگزاری جشن‌های اعياد شعبانیه در اين گذر تصريح مي‌كند: برنامه‌هایی به مناسبت هفته جوان در اين مكان در حال برگزاری است كه علاقمندان مي‌توانند هر روزه از ساعت 20 تا 22 از آنها ديدن كنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار