گوشی هوشمند اس 9 پلاس به عنوان یکی از دو پرچم‌دار 2018 سامسونگ اخیرا راهی بازار مصرف شد تا به عنوان سریع‌ترین گوشی اندرویدی خودنمایی کند.
کد خبر: ۵۹۴۸۵۸
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۸ 23 April 2018

به گزارش «تابناک یزد»، علاقمندان به خرید گوشی جدید امسال تصمیم دارند تا انتخابی خوب داشته باشند و به همین خاطر در این مقاله سعی شده است تا قابلیت‌های نهفته اس 9 پلاس توضیح داده شود.

ابتدا نگاهی گذرا به مشخصات فنی گوشی بررسی شده می‌اندازیم:

نمایشگر 6.2 اینچی با رزولوشن 1440 در 2960 پیکسل از نوع سوپر امولد / نسبت اسکرین به بدنه 84.2 درصد / تعداد پیکسل در هر اینچ 529 / محافظ گوریلا گلس 5 / دکمه هوم مجهز به تاچ سه بعدی / وزن 189 گرم / فریم آلومینیومی در کنار قاب پشت شیشه‌ای / استاندارد IP68 ضد آب و غبار / پردازنده اکسینوس 9810 هشت هسته‌ای / رم شش گیگ /  گرافیک Mali-G72 /  حافظه داخلی  64، 128 یا 256 گیگ با اسلات برای افزودن حافظه جانبی تا 400 گیگ / دو دوربین 12 مگاپیکسل در عقب و دوربین سلفی 8 مگاپیکسل / اسپیکر استریو / یو اس بی تایپ سی / اسکنر عنبیه چشم / ضربان سنج / باتری 3500 میلی آمپر ساعت/ اندروید 8.0

 

سامسونگ مانند برخی از سازندگان تصمیم گرفته است تا به صورت پیش فرض از نصب کارخانه‌ای اپلیکیشن‌ها به صورت فله‌ای خودداری کرده و در عوض، با اجازه کاربر در اولین آپدیت عمده، نصب را انتخابی انجام می‌دهد. این کار باعث می‌شود تا کاربر با میل و رغبت برنامه‌های لازم را نصب کند.

یکی از برگه برنده‌های سامسونگ در پرچم‌دار 2018 دوربین گوشی است که جزو بهترین‌ها قرار گرفته است. دوربین اصلی به صورت دوآل 12 مگاپیکسل تعریف شده که لنز تله آن با محدوده دیافراگم 2.4 و لنز دیگر با محدوده دیافراگم 1.5 تا 2.4 تعریف شده است و قابلیت Live Focus با background Blur قدرت خوبی را هنگام عکاسی از سوژه‌های مختلف و متنوع به کاربر می‌دهد. ویژگی دیگر Pro Mode است که برای حرفه‌ای‌ها تعریف شده تا بتوانند مانند یک دوربین DSLR از آن استفاده کنند. همچنین ویژگی ضبط ویدئویی به صورت اسلوموشن 960 فریم برثانیه در حالت 1280 در 720 پیکسل نیز قابل ذکر است.

دوربین سلفی نیز در S9+ متحول شده است. محدوده حسگر 8 مگاپیکسل و محدوده دیافراگم 1.7 تعریف، و مجهز به فوکوس خودکار شده است. هرچند خبری از فلش در دوربین سلفی نیست اما واید سلفی و AR Amoji بخشی از قابلیت‌های دوبین سلفی اس 9 پلاس است. ساختن اموجی از روی تصویر خودتان به صورت زنده قابلیت جدید در اس 9 پلاس است.

به گزارش خبرآنلاین، فوکوس کردن دوربین سلفی منجر به انداختن تصویر با کیفیت‌تر شده است. در اس 8 پلاس چنین قابلیتی دیده نمی‌شود ولی در اس 9 پلاس زوم کردن روی تصویر دلخواه هنگام سلفی مزیت خوبی است که نباید از آن غافل شد.

استفاده از گوشی با یک دست، نکته‌ای است که اغلب سازندگان گوشی‌های سایز بزرگ به آن فکر کرده‌اند و آنچه سامسونگ در اس 9 پلاس پیاده سازی کرده، راه حل مناسبی به نظر می‌رسد. برای فعال کردن این قابلیت در ستینگز دنبال Advanced features گشته و با کلیک روی آن منوی One Handed Mode را پیدا خواهید کرد. نکته جالب اینکه صفحه کوچک شده را هم می توانید با دست راست و هم دست چپ، به دلخواه استفاده کنید.

چندکارگی و استفاده از چند اپ در آنِ واحد قابلیت موسوم به multitasking  با نمایشگر جداگانه است که روی اس 9 پلاس به دلیل بزرگ بودن نمایشگر به خوبی اجرا می‌شود. مثلا هم‌زمان که فیلم تماشا می‌کنید، می‌توان پیامک زد یا جواب دوستتان را در تلگرام داد. منوی Multi-window را در ستینگز پیدا کرده و آیکون pop-up view action را فعال کنید تا از این قابلیت بهره‌مند شوید.

ویژگی بعدی افقی کردن منوهای گوشی با فعال سازی حالت موسوم به horizontal Mode است. برای این کار در ستینگز روی Display، سپس Home Screen و بعد Portrait Mode Only کلیک کرده و منوی مورد نظر را فعال یا غیر فعال کنید. البته برای دیدن منوها به صورت افقی گوشی را نیز باید در حالت Auto-rotate قرار دهید.

تنظیم میزان حساسیت صفحه لمسی / Touch Sensitivity قابلیت جدیدی است که روی اس9 پلاس پیاده سازی شده و کاربر پس از نصب محافظ روی نمایشگر،قادر به کم و زیاد کردن میزان حساسیت هنگام لمس اسکرین خواهد بود. برای این کار در ستینگز و در بخش Advanced features باید منوی Touch Sensitivity را فعال کرد.

عمر باتری در اس 9 پلاس بالا رفته اما با مدیریت باتری می‌توان جلوی باتری‌خوری توسط اپ‌های مزاحم را گرفت و با تنظیمات خاص، در مواقع ضروری زنده ماندن گوشی را تضمین کرد. در ستینگز روی Device Maintenance  و battery کلیک کرده تا آپشن‌های مختلف را دیده و سپس برای بهینه سازی مصرف باتری، میزان رم اشغال شده، پاک کردن اضافات از روی حافظه و غیر فعال کردن اپ‌های مزاحم که در پس زمینه گوشی فعالیت مخفی دارند؛ آیکون مورد نظر را کلیک کنید.

همان طور که می‌دانید اس 9 پلاس به بلوتوث نسخه 5.0 مجهز شده است که یکی از قابلیت‌های آن اتصال هم زمان دو هدفون به یک گوشی برای شنیدن موسیقی است. بنابراین قادرید دو هدفون را در آنِ واحد به اس 9 پلاس وصل کرده و به آهنگ مورد نظر خود همراه با دوستتان گوش دهید. برای این کار ضمن روشن کردن بلوتوث در تنظیمات روی Dual Audio کلیک کرده و آن را فعال کنید.

قابلیت استفاده از دو اکانت به صورت هم‌زمان روی یک اپلیکیشن از دیگر مزیت‌های اس 9 پلاس است که با رفتن در ستینگز و Advanced features و انتخاب Dual Messanger می‌توانید از این ویژگی بهره‌مند شوید. مثلا دو اکانت تلگرام را هم زمان روی اس 9 پلاس به صورت فعال خواهید دید و استفاده خواهید کرد.

نتیجه:

در مجموع ویژگی‌های مثبت اس 9 پلاس را می‌توان بدین شرح فهرست کرد:

نمایشگر سوپرامولد عالی به نظر می‌رسد در عین حال که قابل تنظیم نیز هست / دوربین فوق‌العاده با کیفیت / قابلیت تنظیم دوربین برای کارهای مختلف و عکس‌برداری در شب / اسپیکر جدید استریو با صدای متفاوت / طراحی منحصربفرد و خوش دست / جک هدفون / عملکرد بالا هنگام گیم بازی / باتری قابل قبول برای انجام کارهای سنگین


ارتقاء جزئی، اموجی نه چندان غنی در کنار قیمت بالا را نیز می‌توان جزو موارد منفی این گوشی در نظر گرفت اما در مجموع بهترین گوشی حال حاضر اندرویدی بازار است که کاربر را راضی می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار