مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از راه‌اندازی طب سنتی ایرانی در بیمارستان شهید رهنمون خبر داد.
کد خبر: ۵۹۴۶۷۵
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۲ 23 April 2018

محمدحسین زارع با اشاره به استقبال مردم از طب سنتی اظهار داشت: عده‌ای از این موضوع سوء استفاده کرده و اقدام به سودجویی می کنند اما برای بستن راه سودجویی این افراد، مرکز طب سنتی ایرانی در بیمارستان شهید رهنمون یزد با حضور متخصصان و دکترای طب سنتی راه اندازی شده است.

وی بیان کرد: علاوه بر این، در تمام کلینیک‌های یزد نیز متخصصان طب سنتی ایرانی حضور دارند و به صورت فعال در حال ویزیت بیماران هستند.

زارع با اشاره به اینکه برخی عطاری‌ها دانش کافی در زمینه طب سنتی ندارند، افزود: دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد نمی تواند نظارت فنی بر عطاری‌ها داشته باشد بلکه نظارت آنها بر عهده اصناف است.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد ادامه داد: البته در مواردی که شکایت صورت گرفته یا افراد دخالتی در بحث پزشکی داشته اند، ورود کرده ایم و در این راستا از ۲۰ مورد عطاری در شهرهای میبد، اردکان،‌ مهریز و یزد شکایت شده و مواردی از آنها نیز پلمب شده اند.

زارع در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در حال حاضر تمام تخصص ها در استان یزد وجود دارد، اظهار امیدواری کرد: بتوانیم با جذب برخی فوق تخصص‌ها در یزد، خدمات مطلوب‌تری به مردم ارائه دهیم.

وی یادآور شد: کاهش مرگ و میر مادران باردار و کاهش مرگ و میر نوزادان از مواردی است که در اولویت دانشگاه علوم پزشکی یزد قرار گرفته است.

زارع با بیان اینکه یکی از مشکلات استان، کمبود تخت دیالیز بود، افزود: پیش از این تنها ۴۰ تخت دیالیز در استان یزد فعال بود که به صورت چهار شیفت به بیماران خدمات ارائه می داد اما در میدان همافر، مرکزی راه اندازی شده که می تواند به ۱۲۰ بیمار دیالیزی خدمت رسانی کند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار