مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد از برتری استان یزد در زمینه تولید محصولاتی نظیر ترمه، روفرشی جایگاه برتر را در بین استان‌های کشور خبرداد.
کد خبر: ۵۹۳۷۹۶
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۶ 21 April 2018

علمدار مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: صنعت نساجی در استان یزد از سابقه‌ای طولانی برخوردار است که این واحد‌ها روند رو به بهبودی را در استان یزد طی می‌کنند.

علمدار افزود: استان یزد از گذشته‌های دور تاکنون در زمینه صنعت نساجیفعالیت داشته و بخش قابل توجهی از منسوجات کشور در یزد تولید می‌شده است، گفت: اکنون نیز استان یزد در زمینه تولید محصولاتی نظیر ترمه، روفرشی جایگاه برتر را در بین استان‌های کشور دارد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۷ درصد محصولات نساجی کشور در استان یزد تولید می‌شود، عنوان کرد: اگر چه صنعت قالب استان یزد، صنعت کاشی و سرامیک است، اما در حوزه نساجی نیز بخش قابل توجهی از واحد‌ها فعال هستند به نحوی که در حال حاضر ۲۰ درصد واحد‌های صنعتی استان، در بخش نساجی فعالیت می‌کنند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد، میزان اشتغالزایی انجام شده در استان یزد در بخش صنعت نساجی را ۲۳ هزار نفر اعلام کرد.

علمدار یزدی با بیان اینکه صنعت نساجی طی سال‌های اخیر با مشکلات بسیاری مواجه بوده است، افزود: خوشبختانه با تسهیلات ارائه شده، اکنون واحد‌های نساجی استان یزد، روند رو به بهبودی را طی می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار