بمناسبت شب احیای 21 رمضان
اقشار مختلف مردم و احیاگزاران آذربایجان شرقی در اقصی نقاط این استان شب 21 رمضان ضمن دعا و نیایش به سوگ امام اول شیعیان حضرت علی (ع) نشستند.
کد خبر: ۵۹۲۷۱
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۷ 08 July 2015



اقشار مختلف مردم و احیاگزاران آذربایجان شرقی در اقصی نقاط این استان شب 21 رمضان ضمن دعا و نیایش به سوگ امام اول شیعیان حضرت علی (ع) نشستند.

مردم مومن و ولائی این استان در مساجد، تکیه ها، حسینیه ها و منازل با برپائی آیین های مختلف شب قدر و احیا ضمن دعا و طلب مغفرت از درگاه الهی، در سالروز شهادت نخستین امام شیعیان با عزاداری های خود اشک ماتم ریختند.

مردم تبریز نیز در قالب هیات های مختلف عزاداری و مذهبی در مساجد مختلف این شهر از جمله مصلای بزرگ حضرت امام خمینی (ره) با برگزاری مراسم بک یا الله مراسم های معنوی مربوط به شب های قدر را به جای آورده و تا پاسی از شب در رثای امام علی (ع) به سوگواری پرداختند.

بر همین اساس و طبق یک سنت دیرینه ، هیات های مختلف مذهبی محلات مختلف تبریز از صبح امروز / چهارشنبه/ در بازار مسقف و تاریخی تبریز به مناسبت شهادت حضرت علی ابن ابیطالب علی (ع) به ترتیب با برگزاری دسته های مختلف سینه زنی و زنجیرزنی به نوحه سرائی و مرثیه سرائی می پردازند.

این آیین معنوی و سنتی در میان مردم تبریز از شهرت و محبوبیت خاصی برخوردار بوده و اغلب روزه داران امروز را با حضور در بازار تبریز ، عشق و علاقه خود را به خاندان رسالت ابراز می کنند.

به گزارش خبرنگارما از شهرستان های مختلف آذربایجان شرقی آیین های مختلف شب احیای 21 رمضان و شهادت امام علی (ع) در شهرهای ، مرند، سراب، بستان آباد، جلفا، میانه، آذرشهر، اهر، بناب، کلیبر، ملکان و هریس نیز برگزار شد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :