فرماندار میبد:
فرماندار ميبد با بيان اين كه بحران بی‌آبی در یزد، نزدیک به فاجعه است، اظهار كرد: مسئولان تدابیر لازم را در این زمینه به کار گیرند.
کد خبر: ۵۸۹۶۹۰
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۱ 12 April 2018

«حسین فلاح» در جلسه ستاد بحران شهرستان، بحران آب را یک فاجعه خواند و بیان كرد: وضعیت نامناسب جوی و کاهش نزولات آسمانی وضعیت آب را ازحالت بحرانی به فاجعه تبدیل کرده است اما در شهرستان میبد به علت اقدامات پیشگیرانه سال‌های قبل وضعیت نسبت به سایر مناطق استان بهتراست اما در منطقه ندوشن وضعیت کمبود آب بحرانی است. 

وي افزود: استاندار به طور جدی پیگیر انتقال آب به استان است اما  مسئولان مسئله کمبود آب را جدی بگیرند و هم‌اکنون تدابیر لازم را اتخاذ کنند. 

فلاح با اشاره به این که 10درصد سهم آب انتقالی استان یزد از اصفهان کاهش یافته است، گفت: مسئولان و دستگاه‌های اجرایی به هر روش و شیوه‌ای و به هر مقدار و میزانی که می‌توانند آب را  مدیریت کنند و شهروندان را در این جهت آگاه ساخته تا از این بحران عبور کنیم. 

وي عنوان كرد: 80 درصد از فضای سبز شهرستان با آب  غیرشرب آبیاری می‌شود و انتظار می‌رود در آینده تمام فضاهای سبز شهرستان با آب حاصل از فاضلاب آبیاری شود. 

فرماندار در ادامه جلسه به موضوع فاضلاب شهری اشاره‌ کرد و گفت: سیستم فاضلاب شهری میبد یکی از بروزترین سیستم‌های فاضلاب شهری حال حاضر اروپا است و اتفاقاتی که اخیراً  در فضای مجازی درباره فاضلاب شهرستان روی داده است، هیاهو برای هیچ می‌دانیم و حرف و حدیث‌های بی‌منطقی که مطرح شد، مانع  توسعه و پیشرفت شهرستان در آینده خواهد شد. 

ريیس ستاد بحران شهرستان با بیان این که روزانه هزار و 50 لیتر بر ثانیه آب در بخش‌های مختلف مصرف می‌شود، گفت:با اجرایی شدن فاضلاب شهری میبد 100 لیتر بر ثانیه این آب مدیریت می‌شود که مقداری از آن به منابع زیر زمینی باز می‌گردد. 

فلاح همچنین خطاب به شهرداران بیان كرد: حریم رودخانه‌های فصلی شهرستان را خط قرمز خود بدانند و آن را به صورت ویژه دنبال کنند و اگر زمینی در این محدوده‌ها تصرف شده با متخلفان برخورد قاطع و جدی داشته باشند. 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار