فرماندار شهرستان یزد بااشاره به ضرورت تلاش همگانی برای تحقق شعار سال مبنی بر حمایت از کالای ایرانی، گفت: توسعه کسب‌وکارهای حوزه فناوری اطلاعات و گردشگری، از برنامه‌های این فرمانداری در سال 97 است.
کد خبر: ۵۸۷۵۴۸
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰ 08 April 2018

مصطفی سالاری با اشاره به نام‌گذاری سال 97 به‌عنوان سال «حمایت از کالای ایرانی» از سوی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، گفت: با توجه به تأکیدات معظم له و همچنین سیاست‌های دولت تدبیر و امید حمایت از تولیدات داخلی و تدوین راهکارهای اثربخش به‌منظور تحقق کامل شعار سال در شهرستان یزد نیز اولویت تمامی دستگاه‌های اجرایی در همین رابطه خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به بخشنامه هیئت‌وزیران مبنی بر پرهیز دستگاه‌های اجرایی در استفاده از کالاهای خارجی که مشابه آن در داخل کشور تولید می‌شود افزود: اهتمام به فرهنگ‌سازی مردم و همچنین بسیج همه ادارات برای استفاده از کالاهای داخلی باکیفیت از مهم‌ترین برنامه‌ها و سیاست‌های شهرستان یزد در سال 97 خواهد بود.

فرماندار شهرستان یزد اضافه کرد: تولیدکنندگان نیز باید متناسب با سلیقه مصرف‌کننده کالای باکیفیت و مطابق با استاندارد به بازار عرضه کنند که قطعاً این امر مهم زمینه ایجاد اشتغال، کاهش بیکاری، کاهش وابستگی به کالای خارجی و رونق تولید را به دنبال خواهد داشت.

سالاری در ادامه بابیان اینکه شهرستان یزد در سال 97 با اهداف و برنامه‌های جدید به‌منظور کاهش مشکلات و همچنین ارتقاء، توسعه و پیشرفت مدیریت خواهد شد، تصریح کرد: از دستگاه‌های اجرایی شهرستان خواسته‌ایم تا با توجه به شرح وظایف، اولویت‌های کاری را برای سال جاری اعلام نمایند و برنامه‌های خود را برای اجرایی شدن اهداف در نظر گرفته‌شده تدوین کنند.

این مقام مسئول افزایش اعتبارات شهرستان را یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها در سال جدید برشمرد و ابراز داشت: طی دو سال گذشته اعتبارات شهرستان از رشد قابل‌توجهی برخوردار بوده که امیدواریم این روند در سال 97 نیز ادامه یابد.

وی تأکید کرد: در سال جدید اعتبارات دستگاه‌های اجرایی و دهیاری‌های شهرستان با توجه به عملکرد آن‌ها در سال گذشته و برنامه محور بودن در نظر گرفته خواهد شد.

عالی‌ترین مقام اجرایی شهرستان یزد توجه به توسعه فعالیت‌های کسب‌وکار در دو حوزه فناوری اطلاعات و گردشگری را از دیگر رویکردها و برنامه‌های شهرستان در سال جاری دانست و خاطرنشان کرد: شهرستان یزد در این دو حوزه از ظرفیت و پتانسیل خوبی برخوردار است که با توجه به محدودیت‌های منابع آبی می‌توان با فراهم نمودن زیرساخت‌های لازم شاهد تحولاتی خوبی در حوزه اشتغال و کاهش بیکاری باشیم.

سالاری در ادامه نیز با اشاره به اینکه دولت دوازدهم به‌منظور بهبود وضعیت سکونت مردم در برخی از مناطق شهری ستاد بازآفرینی پایدار شهری در سطح استان‌های و شهرستان‌ها را تشکیل داده است، بیان داشت: توجه به بافت تاریخی و سکونت‌گاه‌های غیررسمی از برنامه‌هایی بوده که در سال گذشته مدنظر فرمانداری بوده و طرح‌هایی نیز توسط دستگاه‌های اجرایی مرتبط تهیه و اجراشده که قطعاً در سال جدید نیز با برنامه‌ریزی بیشتر به‌صورت جدی‌تر پیگیری می‌شود.

سالاری با توجه به عدم برگزاری انتخابات در سال 97، عنوان کرد: نظارت بهتر بر دستگاه‌های اجرایی برای حمایت در اجرای برنامه‌ها و اهداف آن‌ها یکی دیگر از مهم‌ترین رویکردهای فرمانداری در سال جدید است.

فرماندار یزد در پایان ارتقاء شاخص‌های و بهبود شرایط اجتماعی و سیاسی شهرستان، پیگیری به‌منظور اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام، ساماندهی اصناف و مشاغل، ارتقاء و فعال نمودن کمیسیون‌ها و هیئت‌های مرتبط، سرکشی و بازدید از روستاها و مناطق مختلف شهری و پیگیری برای رفع مسائل و مشکلات مردم و همچنین توجه به موضوع انتقال آب و ساماندهی موضوع مهاجرت را از دیگر برنامه‌ها و سیاست‌های فرمانداری و شهرستان یزد در سال 1397 عنوان کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار