رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز گفت: در چند سال اخیر شاهد کمبود آب و خشکسالی‌های متعدد بوده‌ایم و این معضل می تواند تهدیدی برای سلامت جامعه باشد.
کد خبر: ۵۸۶۵۶۲
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱ 06 April 2018

ایرج نظری اظهار کرد: با توجه به اینکه امسال معضل خشک‌سالی، بسیار جدی است و همه مسئولین در حوزه‌های مختلف به دنبال راه‌هایی برای مراقبت‌های پیشگیرانه هستند، در جلسه‌ای که با عنوان کمیته مبارزه با خشک‌سالی تشکیل شد، در حوزه بهداشت نیز نکاتی را مطرح کردیم تا مجموعه‌ای که مسئول هستند متوجه درخطر بودن سلامت مردم و همچنین مضرات خشک‌سالی در حوزه بهداشت جامعه باشند و در این زمینه نیز چاره‌اندیشی‌های لازم صورت بگیرد.

وی افزود: برخی از بیماری‌ها هستند که با گرم شدن هوا و همچنین فرارسیدن فصل تابستان، شیوع پیدا کردنشان سرعت بیشتری پیدا می‌کند که می‌توان به بیماری وبا اشاره کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز با تأکید در دستور کار قرار گرفتن تمهیدات لازم برای جلوگیری از این بیماری گفت: با توجه به اینکه این بیماری عمدتاً از طریق آب انتقال پیدا می‌کند، لازم است که تمهیدات ویژه‌ای برای پیشگیری این بیماری در نظر گرفته شود و همچنین برای تهیه آب شرب باید نظارت بیشتری بر استانداردهای سلامت آب در فصول گرم سال در نظر گرفته بشود.

وی در ادامه عنوان کرد: در چند سال اخیر شاهد کمبود آب و خشک‌سالی‌های متعدد بوده‌ایم و این معضل می‌تواند تهدیدی برای سلامت جامعه باشد چراکه وقتی آب کمتر باشد میزان آلودگی آن بیشتر می‌شود و از سوی دیگر در مسیرهای رودخانه حجم زیادی از فاضلاب‌ها وارد آب می‌شود و این موجب می‌شود که میزان آلودگی چند برابر بشود به همین منظور برای جلوگیری از شیوع بیماری‌ها مخصوصاً بیماری وبا لازم است که کار بهداشتی بیشتری صورت بگیرد.

نظری اظهار کرد: در حال حاضر جای هیچ‌گونه نگرانی چه ازلحاظ بیماری وبا و چه ازلحاظ استاندارد آب مصرفی وجود ندارد و قطعاً نظارت کافی بر تصفیه‌خانه‌ها وجود دارد اما برای اینکه دچار مشکل نشویم، آگاهی دادن به مردم و انجام عملیات‌های پیشگیرانه امری طبیعی است.

وی مردم را به رعایت کردن نکات بهداشتی دعوت کرد و گفت: با رعایت نکات ایمنی چه در محیط داخل و چه در محیط خارج، قطعاً جای نگرانی نخواهد بود.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار