سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی یزد، باغ دولت‌آباد را در صدر پربازدیدترین اماکن تاریخی یزد اعلام کرد.
کد خبر: ۵۸۳۵۰۲
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲ 27 March 2018

میثم کوچک زاده تعداد آمار مسافران نوروزی تا پایان روز پنجم فروردین 97 در یزد را ۴۵ هزار و 488 نفر اعلام کرد و گفت: جاذبه‌های تاریخی فرهنگی بالاترین بازدیدکننده و جاذبه‌های طبیعی و جاذبه‌های دست‌ساز ازنظر بازدیدکنندگان در رتبه دوم و سوم قرار دارند.

وی میزان آمار مسافران نوروزی از باغ تاریخی دولت‌آباد یزد را 71 هزار و 500 نفر تا پایان روز پنجم فروردین 97 اعلام کرد و افزود: 31 هزار و 732 نفر از آتشکده زردشتیان یزد و 26 هزار و 677 نفر از مسافران نوروزی از مدرسه ضیائیه یزد «زندان اسکندر» تا پایان روز چهارم فروردین بازدید کردند.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با اشاره به اینکه باغ تاریخی دولت‌آباد بیشترین بازدیدکننده را داشته است، اظهار داشت: 5 هزار و 843 نفر در تأسیسات گردشگری استان و 90 هزار نفر در مهمانسراهای ادارات، دانشگاه‌ها، مدارس، بوستان‌ها و غیره اسکان‌یافته‌اند.

کوچک زاده تصریح کرد: آمار اسکان مسافران نوروزی در تأسیسات گردشگری نیز شامل هتل‌ها که سه هزار و 401 نفر، مهمان‌پذیرها 612 نفر، هتل‌آپارتمان‌ها 90 نفر، بوم‌گردی و اقامتگاه‌های سنتی هزار و 78 نفر و خانه مسافر 662 نفر است.

این مقام مسئول عنوان کرد: اسکان مسافران در روز چهارم فروردین 47 هزار و 384 نفر، روز سوم فروردین 55 هزار و 440 نفر، دوم فروردین 55 هزار و 648 نفر، اول فروردین 50 هزار و 405 نفر و 29 اسفند 28 هزار و 772 نفر بوده است.

وی اذعان داشت: با توجه به روان‌تر شدن ترافیک هسته مرکزی شهر، در خصوص اسکان مسافران نوروزی در پارک طبیعت و کوهستان پارک نیز تدابیر لازم در نظر گرفته‌شده است.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد آمار بازدید از اماکن فرهنگی، تاریخی و طبیعی تحت پوشش میراث فرهنگی استان یزد تا روز ۴ فروردین را قریب به ۲ میلیون نفر اعلام کرد و یادآور شد: آمار تردد شمارهای راه‌های استان در عید امسال ۱۴ درصد نسبت به سال گذشته افزایش تردد را نشان می‌دهد.

کوچک زاده ابراز داشت: تردد خودرو ورودی به استان از 25 اسفند لغایت 4 فروردین 341 هزار و 552 خودرو و خودرو خروجی 325 هزار و 735 خودرو است که آمار مرتبط با قطارهای ورودی به استان نیز نشان‌دهنده 15 هزار و 884 نفر ورودی و آمار مرتبط با هواپیما نیز حاکی از ورود شش هزار و 391 نفر به استان در ایام عید است.

این مقام مسئول در پایان برنامه معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی یزد در دور دوم سفرها به یزد را، برگزاری مراسم روز شهرستان یزد و بافق را در روزهای دهم و یازدهم فروردین دانست و خاطرنشان کرد: در هر دو شهرستان برنامه‌های نوروز گاهی، برنامه‌های تفریحی و فرهنگی با مشارکت شهرداری، تئاترهای خیابانی، معرفی بناهای تاریخی، صنایع‌دستی، غذاهای سنتی و معرفی آداب‌ورسوم برگزار می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار