رئیس پلیس‌راه استان یزد از ممنوعیت تردد کامیون در محور یزد طبس طی تعطیلات نوروزی خبر داد.
کد خبر: ۵۸۲۶۰۷
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۴ 24 March 2018

احمد مظفری با اشاره به برگزاری رزمایش طرح نوروزی 97 به‌صورت هم‌زمان در سراسر کشور، گفت: این طرح تا 15 فروردین‌ماه ادامه خواهد داشت؛ لذا حضور کلیه ارگان‌ها به‌ویژه پلیس‌راه استان با کلیه امکانات و تجهیزات در این طرح دارای اهمیت به سزایی است.

وی واژگونی خودرو را یکی از عوامل عمده تصادفات و مرگ‌ومیر دانست و یادآور شد: پلیس‌راه استان یزد با شعار ترافیکی «پرهیز از خطر، آرامش در سفر» ضمن آمادگی کامل در 18 نقطه مستقر و آماده‌به‌خدمت بوده که با کلیه امکانات تجهیز شده و در خدمت مردم در راستای خدمتگزاری آمادگی کامل را دارا است.

رئیس پلیس‌راه استان یزد استفاده از ظرفیت‌های مردمی را مهم برشمرد و عنوان کرد: سامانه 110120 مخصوص ناوگان مسافربری بوده؛ همچنین استفاده از پلیس‌های افتخاری و راهوران در اولویت کاری قرار دارد و افراد بااحساس مسئولیت خود می‌توانند نقش مهمی را ایفاگر باشند.

این مقام مسئول از ایجاد پارکینگ‌هایی در مسیر تردد مسافران خبر داد و افزود: پلیس‌راه استان با کمک راهداری پارکینگ‌هایی را در راستای رفع استراحت در مسیرها احداث کرده است که افراد بااحساس خستگی بتوانند در این جایگاه استراحت کرده و با خیالی آسوده مابقی ایام تعطیل خود را سپری کنند.

مظفری برخورد مؤدب و مناسب به همراه اقتدار پلیس‌راه را اولویت کار خود دانست و تصریح کرد: تخلفات حادثه‌ساز خط قرمز پلیس است و با متخلفین با قاطعیت برخورد می‌شود.

وی افزود: با سایر ارگان‌های امدادی نیز طی جلساتی تعاملات صورت گرفته و شرح وظایف هرکدام اعلام گردیده است؛ لذا از این ارگان‌ها استدعا می‌شود ضمن همکاری تا پایان طرح نوروزی، در طول سال 97 نیز این تعاملات سازنده ادامه داشته باشد.

رئیس پلیس‌راه استان یزد اطلاع‌رسانی و بالا بردن فرهنگ ترافیک را از اهداف پلیس‌راه استان یزد دانست و خاطرنشان کرد: کلیه رسانه‌ها نیز باید یاری‌رسان پلیس‌راه باشند، به‌گونه‌ای که هرچه اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی بیشتر باشد، بهتر می‌توان به اهداف رسید.

مظفری از کامیون ممنوع بودن محور یزد طبس در تعطیلات عید خبر داد و عنوان کرد: به دلیل تردد زیاد در این محور و مسافرت به مشهد مقدس در ایام عید، تردد کامیون در این محور به‌غیراز سوخت‌رسان‌ها و خودروهای حامل مواد فاسدشدنی ممنوع بوده؛ لذا در داخل استان نیز در محورهای ییلاقی شهرستان‌های مهریز و تفت در روزهای تعطیل کامیون ممنوع است.

وی در پایان با اشاره به گشت‌های نامحسوس به‌عنوان اولویت کاری در راستای ایجاد آرامش، اذعان کرد: یکی از علل تصادف اعم از واژگونی صحبت با تلفن همراه است که در صورت مشاهده با فرد متخلف برخورد جدی خواهد شد و گشت‌های نامحسوس نیز با استفاده از انواع خودروها در جاده‌ها حضورداشته و در حال فعالیت هستند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار