استاندار یزد و رئیس کارگروه اشتغال این استان گفت: در 2 روز گذشته 300 میلیون دلار سرمایه گذاری برای استان یزد در وزارت اقتصاد و دارایی مصوب شده است.
کد خبر: ۵۷۹۵۴۴
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰ 15 March 2018

محمود زمانی قمی در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان افزود: با تلاش‌های تیم اقتصادی استان ، پروژه‌های بسیار باارزش مرکز توریسم درمانی و انرژی خورشیدی برای استان دیده‌شده است.
وی با تقدیر از تلاش های دستگاهها در جذب اعتبارات تخصیص داده شده برای اشتغال فراگیر، روستایی و رونق تولید در استان از بانکها درخواست کرد تا در پرداخت تسهیلات ، سرعت بیشتری داشته باشند.
استاندار یزد با تأکید بر لزوم جذب تمامی اعتبارات اختصاص یافته در این بخش ها افزود: در سال آینده ، هدف استان ، ایجاد اشتغال جدید ، صیانت از اشتغال و سرمایه های موجود و جذب سرمایه های جدید است.
زمانی قمی خاطرنشان کرد: مسئولان در تصویب طرحها و سرمایه گذاری های جدید ، پیوست های فرهنگی و محیط زیستی را حتما مدنظر داشته باشند.
برخی از ظرفیت های استان یزد همچون وجود نخستین شهر جهانی دارای سکنه در بافت قدیم، رتبه نخست در تولید زیلو و ترمه ، قرار گیری در ردیف 6 استان بزرگ صنعتی ایران ، تولید 45 درصد کاشی و سرامیک کشور از جمله این ظرفیت هاست.
از دیگر ظرفیت ها می توان به رتبه برتر در حوزه کشاورزی مانند قرار گیری در ردیف 2 استان برتر تولیدکننده محصولات گلخانه ای ، رتبه برتر پارک علم و فناوری ، رتبه نخست در تعداد نخبگان به نسبت جمعیت و بالاترین ظرفیت تابش نور خورشید برای بهره گیری از انرژی خورشیدی از دیگر ظرفیت هاست.
با توجه به همین ظرفیت ها 21 محور فعالیت به عنوان چشم اندار توسعه و سرمایه گذاری در استان مشخص شده که در تدوین پیش نویس چشم اندار توسعه استان در افق 1404 مورد توجه و اتفاق نظر کارشناسان قرار گرفته است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار