استاندار قم:
استاندار قم گفت: در طرح کتابخانه گردی نه تنها مسئولان بلکه نخبگان و فرهیختگان نیز باید وارد شوند و مطالعه کنند و آن را ترویج نمایند و خود را بی نیاز از کتاب و آموزش ندانند.
کد خبر: ۵۷۶۵۸۸
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۸ 09 March 2018

به گزارش تابناک قم، سیدمهدی صادقی همزمان با روز ملی کتابخانه‌گردی با حضور در کتابخانه آیت الله خامنه‌ای به بازدیدهای گذشته خود از کتابخانه‌های عمومی اشاره کرد و افزود: تغییرات کاملاً محسوسی را در این چند سال اخیر در کتابخانه‌های عمومی شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه بخش ویژه بریل کتابخانه آیت الله خامنه‌ای به صورت ماهرانه‌ای به خدمات می‌پردازد که در کشور بی نظیر است، گفت: افرادی با اخلاصی مثال زدنی کارهای فرهنگی بسیار خوبی برای روشندلان سراسر کشور انجام می‌دهند که این کاری بسیار ارزشمند در پیشگاه خداوند به شمار می‌رود چرا که روشندلان همانند دیگران نمی‌توانند به آسانی به کتاب دست پیدا کنند.

استاندار قم با اشاره به اینکه در حال حاضر برنامه‌های منسجم و نو در کتابخانه برای جذب افراد به کتابخانه‌ها صورت می‌گیرد که با آموزش‌ها و هدایت‌های کتابداران منجر به تربیت نسل جدید می‌شود، تصریح کرد: باید با طرح پیشنهادهای جدید و برنامه‌های خلاقانه بتوانیم همه مخاطبین را جذب این مجموعه کنیم چرا که با وجود خطراتِ فضای مجازی و معضلاتی که در آن دیده می‌شود تنها کتاب و کتابخانه به عنوان بهترین و امن‌ترین و سالم‌ترین مکانی است که می‌تواند جنبه سرگرمی، تفریحی و آموزشی داشته باشد و افکار و اندیشه‌های نسل امروز را نسبت به دنیای پیرامونشان به درستی شکل دهد.

وی توجه به نیازهای جوانان و نوجوانان را بسیار مهم دانست و گفت: تربیت نسل امروز و ایجاد عادت به مطالعه در واقع تربیت نسل‌های آینده‌ای است که با کتابخوانی هم دنیا و هم آخرت را دارند و هم به پیشرفت و موفقیت دست پیدا می‌کنند.

صادقی روز ملی کتابگردی را با ارزش توصیف کرد و افزود: کتابگردی برای مسئولان این پیام را دارد که مطالعه برای همه است و بزرگ و کوچک و مسئول ندارد و همگان باید نسبت به این امر مهم اهتمام ویژه داشته باشند چون همه ما با کتاب این یار مهربان و بی منت است که به علم و دانش می‌رسیم.

وی بیان کرد: در طرح کتابخانه گردی نه تنها مسئولان بلکه نخبگان، فرهیختگان نیز باید وارد شوند و مطالعه کنند و آن را نیز ترویج نمایند و خود را بی نیاز از کتاب و آموزش ندانند.

استاندار قم عنوان کرد: این طرح یک نیاز در جامعه بود که به تصویب رسید و البته باید به این نکته مهم توجه داشته باشیم که کیفیت آن مهمتر از کمیت است که ان شاء الله ضمن رعایت این موارد تداوم آن را نیز داشته باشیم و بدانیم در دراز مدت شاهد بازخورد مثبت آن خواهیم بود.

 طرح ملی کتابگردی رویدادی سودمند و قابل ستایش است

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم نیز ضمن شرکت در طرح کتابخانه گردی، گفت: طرح ملی کتابگردی رویدادی سودمند و قابل ستایش است که مروج انس با کتاب به عنوان یک شاخص فرهنگی و ارتقا سرانه مطالعه مفید می‌شود.

احد جمالی اظهار داشت: نامگذاری روز ملی کتابخانه گردی نشأت گرفته از فرهنگ عمومی مردم است.
وی گفت: این فرهنگ باید از طریق رسانه‌ها تبلیغ شود که در اوقات فراغت و حتی در هنگام استراحت کتاب مطالعه شود چرا که بهترین زمان برای کتاب و کتابخوانی است.

معاون استاندار قم با بیان اینکه آموزه‌های دینی و عقلی همه گویای این مطلب است که افرادی که با کتاب انس بیشتری دارند موفق‌تر و بانشاط‌تر هستند، تصریح کرد: سرعت تکنولوژی و پیشرفت‌ها در دنیا ناشی از مطالعه کتاب‌های بی شمار در موضوعات مختلف است.

وی با اشاره به اینکه ملت فهیم ما ثابت کرده جزء ملت‌های با فرهنگ و با پیشینه‌ای غنی است، گفت: با مطالعه کتب تاریخی پی می‌بریم که در جای جای تاریخ ایران، نقش کتابخانه‌ها و دانشمندان برجسته است از این رو بر خود فرض می‌دانیم که برای آشنایی هر چه بیشتر با رخدادهای تاریخی و پی بردن به برخی تحریفات و همچنین دریافت مسائل روز و رویدادهای دنیای امروز و رسیدن به واقعیت، کتاب بخوانیم تا به حقیقت پی ببریم و صاحب اندیشه و قدرت تجزیه و تحلیل قوی شویم.

جمالی بیان کرد: طرح ملی کتابگردی رویدادی سودمند و قابل ستایش است که مروج انس با کتاب به عنوان یک شاخص فرهنگی و ارتقای سرانه مطالعه مفید است و ما آن را به فال نیک می‌گیریم.

وی ضمن تشکر از دست اندرکاران این طرح ملی و این ابتکار عمل در پایان گفت: حضور در کتابخانه‌ها از عمر بشر حساب نمی‌شود و از فرصت‌های طلایی زندگی هر فردی به شمار می‌رود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار