نشست ادبی حافظ‌شناسی و محفل حافظ‌خوانی و شعر‌خوانی در سومین روز از دهمین نمایشگاه کتاب یزد در برنامه‌های جنبی برگزار شد .
کد خبر: ۵۷۱۹۵۶
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳ 27 February 2018

«مهدی آرایی» از فعالان حوزه موسیقی و شعر در این برنامه ضمن اجرای موسیقی و اشعار حافظ، گفت: هدف از برگزاری این نشست احترام به زبان فارسی و شناخت دوباره حافظ است . 

وی گفت: امید است روزی همه شهروندان یزدی با خواندن حداقل روزی یک بیت از شعرهای حافظ، ارتباط قوی ‎ تری با آن برقرار کنند . 

آرايي تصریح کرد: متأسفانه برخی از افراد با وجود اینکه در رشته تحصیلی و شغل خود بسیار موفق هستند اما قادر به خواندن یک غزل حافظ که به زبان مادری ما است، نیستند . 

وی ادامه داد: در عین حال امروز در قالب این سلسه نشست ‎ ها برخی افراد در کنار ما شعر حافظ می ‎ خوانند؛ معنی ‎اش را درک می ‎ کنند و گاهی اوقات آنقدر ارتباط حسی قوی ایجاد می ‎ شود که برخی غزل ‎ ها را حفظ می ‎ کنند . 

اين فعال حوزه موسيقي و شعر در پايان نيز تصریح کرد: حیف است زبان مادری ما پارسی باشد و بهترین شعرهای دنیا در کتاب ‎ های ما وجود داشته باشد اما روزانه این عبارت ‎ ها را به کار نبریم و به جایش مکالمه ‎ هایی دلخورکننده و سرد داشته باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار