رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد با اشاره نقش زنان در تاریخ و تمدن بشری،‌گفت: زنان در فیلم‌های تولید شده دهه 60 رشد حرفه‌ای و کاری خود را در سینمای ایران آغاز کردند.
کد خبر: ۵۷۰۱۳۳
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳ 24 February 2018

«ونوس عامری» در آیین افتتاحیه اولین دوره جشن فیلم یزد که با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و همچنین جمعی از هنرمندان به نام سینمای ایران در فرهنگسرای شهرداری یزد برگزار شد، با اشاره به نقش زنان در تاریخ، اظهار کرد: زنان در طول تاریخ نقش بسزا و اجتناب ناپذیری در فرهنگ و میراث بشری داشتند.

وی افزود: مدیریت زنان عامل اصلی سوق دادن انسان‌ها به شهرنشینی و همچنین شکل گرفتن تاریخ و تمدن بشری در نقط مختلف دنیا است.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد در ادامه با اشاره به نقش آفرینی‌های ماندگار زنان در سینمای ایران،‌گفت: هنرمندان زن در فیلم‌های تولید شده دهه‌های 60 و 70 نقش محوری ایفا کردند و این نقطه عطفی در بلوغ جامعه هنری ما محسوب می‌شود.

این مقام مسئول در پایان با بیان این‌که برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری یکی از مهمترین و موثرترین راهکاری توسعه فرهنگی اجتماعی جامعه است،‌ خاطرنشان کرد: رویداد فرهنگی و هنری جشن فیلم یزد با هدف توسعه ارتقای سطح کمی و کیفی آثار هنری و سینمایی جدید و همچنین بازگری ارزش‌های هنری دهه‌های پر افتخار سینمای ایران در استان یزد شروع به کار کرده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار