مسئول دبیرخانه بین‌المللی «یزد حسینیه ایران» با اشاره به افزایش آمار سفر گردشگران خارجی به استان یزد گفت: حوزه‌های علمیه باید برای جذب گردشگران خارجی به اسلام برنامه داشته باشند.
کد خبر: ۵۶۳۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰ 08 February 2018

سیدحسن حسینی  در اولین کارگاه آموزشی آشنایی با مبانی فعالیت‌های حوزه‌های علمیه در امور بین الملل که در حوزه علمیه یزد برگزار شد، با اشاره به ظرفیت عظیم حضور گردشگران خارجی در شهر یزد اظهار داشت: با توجه به ثبت جهانی شهر یزد، نیاز است که حوزه های علمیه نسبت به تولید محتوای مناسب در مورد زیبایی های تشیع به گردشگران برنامه ریزی کنند.

وی بیان کرد: آنچه امروز مورد نیاز است، تولید محتوای مناسب همراه با کار هنری جذاب و غیرمستقیم از زیبایی‌های اسلام برای جذب گردشگران است.

حسینی خاطرنشان کرد: کار در حوزه معرفی اسلام به گردشگران از ظرافت خاصی برخوردار است که باید تمام جوانب آن در نظر گرفته شود.

وی افزود: محورهای جدیدی از گردشگری مذهبی همچون بازدید از مساجد، بقاع متبرکه و حسینیه های قدیمی باید معرفی و تعریف شود تا از ظرفیت گردشگری مذهبی بیش از پیش بهره برداری شود.

مسئول دبیرخانه بین المللی یزد حسینیه ایران تصریح کرد: اینکه تلاش کنیم گردشگران را از سراسر جهان به ایران جذب کنیم، کار فرهنگی عظیمی است زیرا بسیاری از آنها وقتی به ایران می آیند، نظرشان راجع به ایران، اسلام و تشیع تغییر می کند.

وی ادامه داد: البته باید تدابیر لازم در این زمینه اندیشیده شود تا ما متاثر از فرهنگ آنها نشویم بلکه تلاش کنیم آنها از فرهنگ غنی اسلام و تشیع بهره مند شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار