مدیرعامل آتش‌نشانی رشت، آتش‌سوزی هر روزه علفزارها را تهدیدی برای محیط زیست دانست.
کد خبر: ۵۶۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۰ 02 July 2015
به گزارش تابناک یزدعلی مقصودی اظهار کرد: با توجه به آمارهای به دست آمده از عملکرد سه ماهه نخست سال ۹۴، حریق علفزار ۴۳ درصد کاهش یافته ولی کافی نیست.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف سازمان در جهت کاهش حوادث و خسارات ناشی از آن بحث فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی شهروندان است، افزود: در سه ماهه نخست سال‌جاری آتش‌نشانان ۸۲۸ عملیات مهار و اطفای حریق، حوادث و خدمات ایمنی را بر عهده داشتند که از این تعداد ۴۱۱ مورد مربوط به مهار و اطفای حریق بوده که ۱۹۹ مورد از آن مربوط به آتش علفزار بوده است.

مقصودی با بیان اینکه هر حریق علفزار بالغ بر دو الی بیش از هشت ساعت زمان آتش‌نشانان را به خود اختصاص می‌دهد، افزود: شهروندان بدانند همانطوری که در اخبار گذشته هم اعلام کردیم، عملیات‌های اطفای حریق علفزار به واسطه پراکندگی و خاصیت گریزپذیر بودنش، یکی از نفس‌گیرترین و پرکارترین عملیات‌ها برای آتش‌نشانان بوده و هست که با توجه به ایجاد خسارات مالی برای شهروندان و ایجاد مشکلات تنفسی به ویژه برای کودکان و سالخوردگان، تهدید جدی محیط زیست را در بر خواهد داشت.

وی افزود: این سازمان در کنار برگزاری کلا‌س‌های آموزشی رایگان _ در سه ماهه نخست سال بالغ بر 7585 نفر با ۱۳ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته_ برای شهروندان به جهت کاهش هرگونه حریق علفزار و جنگل با چاپ و نصب بنرهایی در سطح شهر رشت به منظور آگاه‌سازی بیش از پیش شهروندان نسبت به این نوع آتش‌سوزی و مشکلات و معضلاتش و همچنین قوانین مرتبط با آن با همکاری معاونت پیشگیری از وقوع جرم، شهرداری و محیط زیست تلاش کرده است.

مقصودی ابراز امیدواری کرد: شهروندان شهر باران با رعایت نکات و توصیه‌های ایمنی به جهت پیش‌بینی و کاهش خسارات ناشی از اینگونه آتش‌سوزی‌ها، ضمن رعایت و احترام به حقوق شهروندی نسبت به پیشگیری و بروز هرگونه آتش سوزی جلوگیری کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار