وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: موتور جستجوگر پارسی جو از زیر ساخت های اصلی است که به سلامت نسل آسیب پذیر کشور در برابر تهدیدات فضای مجازی کمک شایانی می کند.
کد خبر: ۵۶۲۷۵۶
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰ 07 February 2018

محمدجواد آذری جهرمی، روز سه شنبه در نشست شورای راهبری ICTاستان یزد با بیان اینکه موتور جستجوگر ایرانی پارسی جو یکی از افتخارات کشور است افزود: باید در این زمینه، تبلیغات گسترده تری توسط نیروهای متخصص صورت گیرد و در بین خانواده هم نهادینه شود.
وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه زیست بومی باید برای رشد خدمات در فناوری اطلاعات شکل گیرد اظهار کرد: اگر مسیر به خوبی در این زمینه هدایت شود به بهترین دستاورد دست خواهیم یافت.
آذری جهرمی ادامه داد: ظرفیت اشتغال خوبی در حوزه آی سی تی و آی تی در استان یزد ایجاد شده و بسیاری از جوانان استان های دیگر به دلیل همین زیر ساخت در این خطه مشغول به کار شدند.
وی با اشاره به طرح نذر اشتغال در کشور افزود: در این زمینه با کمیته امداد در حال انعقاد تفاهم نامه ای هستیم که این طرح را در کشور اجرا کنیم زیرا اشتغال یکی از دغدغه های جامعه محسوب می شود و بنای ما این است که از ظرفیت کمیته امداد برای اجرای طرح نذر اشتغال استفاده کنیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اقدام شهرداری یزد در راستای هوشمند کردن شهر یزد بسیار ارزشمند است اما باید ابتدا هدف از راه اندازی این شهر مشخص شود ، وقتی صحبت از شهر هوشمند می کنیم کسب کار پویا برای ارانه محصولات است.
وی با اشاره به مشکلات تلفن ثابت در استان یزد گفت: 380 روستایی این استان که در مرحله اول توسعه زیر پوشش قرار گرفتند تا پایان سال از خدمات تلفن ثابت بهره مند خواهند شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار