11 صبح دیروز، مرد جوانی که با پوشیدن کفن و داشتن قمه، قصد ورود به محوطه نهاد ریاست جمهوری را داشت، با شلیک نیروهای حفاظت متوقف شد.
کد خبر: ۵۶۲۴۰۶
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵ 06 February 2018

به گزارش «تابناک یزد»؛ شاهدان عینی در مجموعه پاستور، نام این مرد را «آرش محمدی» و حدوداً 35 ساله عنوان کردند. شاهدان در تشریح نحوه ورود این مرد به خیابان پاستور، گفتند او هنگام عبور از گیت نخست مجموعه حفاظتی نهاد ریاست جمهوری در خیابان 12 فروردین، قمه و کفن را زیر لباس‌های خود پنهان کرده بود تا توجه ماموران به او جلب نشود. حاضران در صحنه افزودند که این مرد، پس از عبور از این گیت، کفن خود را پوشید و با دست گرفتن سلاح سرد خود، فریاد کشان راه خود را به‌سمت گیت دوم نهاد ریاست جمهوری در خیابان خورشید ادامه داد. نیروهای حفاظتی که با فریادهای وی، متوجه او شده بودند، تلاش کردند با شلیک سه گلوله اخطار و فرمان ایست، او را متوقف کنند اما به‌ دلیل بی‌توجهی به شلیک‌های هوایی و اخطار، او در نهایت با شلیک یک گلوله به پا، به زمین افتاد و متوقف شد. شاهدان به‌ خبرنگار «ایران» گفتند که این فرد شعار سیاسی، صنفی یا معیشتی سر نداده و تنها در میان سرو صداهای خود فریاد می‌زد: «می‌کشم» مرد حمله‌کننده به مجموعه پاستور، سپس از سوی نیروهای حفاظت بازداشت و به بیمارستان منتقل شد.

محمد حسین مقیمی استاندار تهران هم در این باره به ایرنا گفت: این فرد مسلح به سلاح سرد در ابتدا به اخطار ایست نیروهای حفاظت واکنشی نشان نداده است و به همین دلیل مجروح شده و در حال حاضر در بیمارستان بستری است. به گفته وی، درخصوص انگیزه این شخص باید دستگاه قضایی
و ماموران امنیتی کار خود را انجام بدهند و از او بازجویی کنند. محسن نسج همدانی، معاون امنیتی استاندار تهران نیز در تشریح این حادثه به «فارس» گفت: فردی به حالت کفن‌پوش در تلاش بود از گیت‌های نهاد ریاست‌ جمهوری بگذرد که با اخطار نیروهای حفاظت نهاد مواجه شد. وی تصریح‌کرد: با تیراندازی ماموران حفاظت این فرد که سلاح سرد داشت، از ادامه مسیر باز ‌ماند و مصدوم ‌شد، در تلاشیم هویت فرد مصدوم و علت اقدام او را جویا شویم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار