چهارمین همایش ملی فرسایش بادی و طوفان‌های گرد و غبار 16 و 17 اسفندماه امسال به ميزباني دانشگاه يزد برگزار مي‌شود.
کد خبر: ۵۶۱۷۳۲
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۵ 05 February 2018

محمد علی صارمی نائینی دبير اين همايش این دوره از همایش را به لحاظ رويكردي متفاوت از دوره‌هاي گذشته همايش ذكر كرد و گفت: موضوع مدیریت آب و تاثیر آن بر فرسایش بادی، امسال برای اولین بار به ديگر محورهاي همايش افزوده شده است . 

وي از ديگر موضوعات چهارمين همايش فرسايش بادي را «اندازه گیری، پایش مستقیم و غیرمستقیم فرسایش بادی، طوفان‌های گرد و غبار و ریزگردها با استفاده از فنآوری‌های نوین» و نيز «مدل‌سازی و ارزیابی مدل‌های مورد استفاده در فرسایش بادی و طوفان‌های گرد و غبار» ذكر كرد.

صارمي نائيني شناخت و به‌کارگیری دانش‌های بومی و روش‌های نوین در کنترل فرسایش بادی را هم از موضوعات مورد توجه در اين همايش برشمرد و ادامه داد: «فیزیک و دینامیک باد و ذرات بادرفت»، «بررسی تأثیر فرسایش بادی و ریزگردها بر محیط زیست، منابع طبیعی، کشاورزی، صنعت، بهداشت و سلامت، «اثرات خشکسالی و تغییر اقلیم روی فرسایش بادی و طوفان‌های گرد و غبار» نیز از دیگر موضاعات این جشنواره محسوب می‌شود . 

وي همچنين از معرفی روش‌های نوین منشاء‌یابی طوفان‌های گرد و غبار و تعیین مناطق حساس به فرسایش بادی به منظور انتخاب روش بهینه مدیریت بحران، بررسی اثرات مدیریت آب در مناطق خشک و نیمه خشک بر روی فرسایش بادی و پدیده ریزگردها، بررسی اثرات توسعه صنعت و معدن بر روی فرسایش بادی و میزان گرد و غبار در اين دوره از همايش خبر داد.

به گفته وي، در اين دوره از همايش كه با هدف كلي گردهمآیی و تبادل اطلاعات پيرامون محورهاي يادشده برگزار مي‌شود، بیش از 110 مقاله از سراسر كشور به دبيرخانه دائمي همايش در دانشگاه يزد ارسال شده كه غالبلاً نيز مروبط به مباحث ریزگرد‌ها و فرسایش بادی و بيشتر از استان‌هاي درگير با اين پديده‌ها مانند مانند سیستان و بلوچستان، ایلام، شهرکرد و دیگر نقاط کشور است . 

دبیر چهارمین همایش ملی فرسایش بادی در پایان نيز خاطرنشان کرد: این همايش كه سومين دوره آن در سال 1392 برگزار شده است، به همت انجمن علمی مدیریت و کنترل مناطق بیابانی ایران و پژوهشکده مناطق خشک و بیابانی دانشگاه یزد برگزار مي‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار