خانه تاریخی افشاریان در شیراز از سوی صندوق احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی - فرهنگی کشور به مزایده گذارده شده است.
کد خبر: ۵۵۸۶۲۳
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰ 29 January 2018

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبر نگاران: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس اعلام کرد: در ادامه روند واگذاری بنا‌های تاریخی به سرمایه گذاران توسط صندوق احیا و بهره برداری از بنا‌ها و اماکن تاریخی و فرهنگی، خانه تاریخی افشاریان متعلق به دوره قاجار در شهر شیراز به صورت مزایده واگذار خواهد شد.

بنا بر این گزارش، خانه تاریخی افشاریان به صورت قرارداد ۱۵ ساله واگذار می‌شود و متقاضیان برای شرکت در مزایده می‌توانند اسناد مزایده را از دبیرخانه کمسیون مزایده صندوق احیا به نشانی تهران، میدان بهارستان، خیابان اکباتان، عمارت مسعودیه، ساختمان صندوق احیا به شماره تلفن ۳۳۹۹۲۰۱۶-۰۲۱ و یا پایگاه اینترنتی صندوق احیا به آدرس www.chre.ir وهمچنین پایگاه ملی اطلاع رسانی مناقصات تا تاریخ ۱۴ بهمن امسال دریافت کنند.

متقاضیان برای شرکت در مزایده می‌توانند پیشنهادات خود را تا ساعت ۱۸ روز سه شنبه ۲۴ بهمن امسال به دفتر مرکزی صندوق تحویل دهند.
بر این اساس، تاریخ گشایش پاکت‌های مزایده راس ساعت ۱۱ روز یکشنبه ۲۹ بهمن امسال خواهد بود.

گفتنی است، خانه تاریخی افشاریان ترکیبی از فضا‌های دو گونه بدون ارسی و با ارسی را دارد.

بنا دارای حیاط مرکزی بوده و در سه جبهه آن یک اتاق ارسی، دو راهرو و دو اتاق دو دری ساخته شده و نوع سازه بنا دیوار باربر، طاق ضربی، طاق و قوس است.

عمده مصالح به کار رفته در بنا آجر، سنگ، ملات گچ و چوب است. همچنین تزئینات به کار گرفته شده در بنا حجاری، تزئینات چوبی، کاشی کاری، آجرکاری، نقاشی، آئینه کاری و گچبری است.

خانه تاریخی افشاریان را مستشیرالملک برادر قوام الملک در دوران قاجاریه ساخته شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار