معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد گفت: زیرساخت ها و ظرفیت های لازم برای جذب سرمایه گذاران و سرمایه گذاری در استان فراهم است و باید با تدوین استراتژی واحد مبتنی بر دانش و اطلاعات دقیق وارد مرحله اجرا و عمل شد.
کد خبر: ۵۵۲۸۴۹
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۱ 16 January 2018

علی زینی وند روز دوشنبه در حاشیه بازدید از مرکز خدمات سرمایه گذاری استان یزد و در جمع نمایندگان تام الاختیار دستگاههای عضو این مرکز با بیان اینکه ساز و کار و ظرفیت های اقتصادی لازم برای جذب سرمایه گذاری در استان فراهم است ، اظهار کرد: یکی از ابزارهای سرمایه گذاری به لحاظ روانی ، وجود محیطی زیبا در این مرکز است که اطمینان خاطر به سرمایه گذاران می دهد.
وی افزود: حوزه سرمایه گذاری نیازمند ساماندهی، اولویت بندی و هدف گذاری ظرفیت ها است که این کار را بزودی دنبال و مسیر حرکت را مشخص خواهیم کرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد اضافه کرد: در حوزه سرمایه گذاری استان یزد، استراتژ ی ها تعریف و نیاز سنجی و امکان سنجی انجام شده است و دغدغه متولیان امور هم واحد است؛ اما باید به یک گفتمان و استراتژی واحد در این حوزه دست یابیم و با یک تابلو و هدف در این مسیر گام برداریم.
زینی وند در عین حال با بیان اینکه همه زیرساخت ها در استان در بخش سرمایه گذاری فراهم است ، ادامه داد: باید با توجه به نگاه و جدیت مدیریت ارشد استان در حوزه اقتصادی ، فهم دقیق از سرمایه گذاری و هم افزایی و وحدت ، رویه های اقتصادی را ساماندهی کنیم.
وی اظهار امیدواری کرد تا با دیدگاهها، توانمندی ها و ظرفیت های خوبی که در این بخش وجود دارد بتوانیم در آینده نه چندان دور ، بخش اقتصاد و سرمایه گذاری استان را شکوفا کرده و نگاه کشور و دنیا را به این استان معطوف جلب کنیم.
معاون استاندار یزد با تأکید بر لزوم تسهیل گری برای سرمایه گذاری و معرفی فرصت های این بخش در استان گفت: در این شرایط مدیران ریسک پذیر و دارای نگاه باز موجب موفقیت بیشتر خواهد شد.
زینی وند تدوین برنامه مناسب را در این مسیر خواستار شد و افزود: باید با برگزاری همایش نمایشگاهی و پرهیز از همایش های نمایشی در مسیر جلب جدی سرمایه گذاران گام برداریم.
در ادامه این جلسه مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان یزد و نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان گفت: توجه به شاخص های اقتصادی، نقش بسزایی در رفع مشکل اشتغال و بیکاری و رونق اقتصادی دارد.
علی نمازی با تشریح برخی اقدامات و زیرساخت های انجام شده با تاکید بر جذب و رشد سرمایه گذاری و اعتبارسنجی متقاضیان سرمایه گذاری افزود: عزم مسئولان اجرایی استان برای رونق سرمایه گذاری جدی است و باید با تمام توان در این حوزه فعالیت کنیم و در عین حال هزینه های سرمایه گذاری را کاهش و و روند امور را تسهیل کنیم.
وی از برگزاری نشست ویژه سرمایه گذاری با حضور استاندار و مدیران استان به منظور ترسیم نقشه راه سرمایه گذاری خبر داد و اضافه کرد: یزد از توانمندی و ظرفیت بالایی در این بخش برخوردار است که با عزم جدی که در مدیریت جدید ارشد اجرایی استان وجود دارد این طرفیت ها شکوفا خواهد شد .
نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان یزد ادامه داد: شرکت های معتبر جهانی تمایل به سرمایه گذاری در یزد دارند و امیدواریم بتوانیم شرایط مناسب را برای حضور انها در استان فراهم کنیم.
ساختمان مالیه یزد به شماره 2608 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است و مطابق با سنگ تاریخ منصوب بر درب ورودی ساخته شده در سال 1314 بنا شده است.
استان یزد به عنوان چهارمین استان صنعتی کشور ، دارای تنها بافت تاریخی دارای سکونت ایران که در سازمان یوسنکو ثبت جهانی شده دارای ظرفیت های بالایی در بخش های اقتصادی ، کشاورزی ، علمی و پزشکی است .

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار