کارشناس علوم قرآنی گفت: دعای معروفی در دعای کمیل وجود دارد که به دعای استغفار معروف است و خوانده می شود. این دعا مستحب است که در قنوت نمازهای مغرب و عشا خوانده می شود و بیشتر مضمون آن استغفار است.
کد خبر: ۵۵۲۶۳۷
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۵:۴۸ 19 January 2018

به گزارش «تابناک یزد»؛ سعید شمس کارشناس علوم قرآنی در خصوص دعاهای ویژه استغفار گفت: دعای معروفی در دعای کمیل وجود دارد که به دعای استغفار معروف است و خوانده می شود. این دعامستحب است که در قنوت نمازهای مغرب و عشا خوانده می شود و بیشتر مضمون آن استغفار است.

وی اد ادامه به بخشی از این دعا اشاره و اظهار کرد: "یَا دَائِمَ الْفَضْلِ عَلَی الْبَرِیَّهِ یَا بَاسِطَ الْیَدَیْنِ بِالْعَطِیَّهِ یَا صَاحِبَ الْمَوَاهِبِ السَّنِیَّهِ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ خَیْرِ الْوَرَی سَجِیَّهً وَ اغْفِرْ لَنَا یَا ذَا الْعُلَی فِی هَذِهِ الْعَشِیَّهِ": "ای خدایی که فضل و کرمت بر خلق دایم است و دو دست ‏عطا و بخششت به جانب بندگان دراز است ای صاحب بخشش های بزرگ درود فرست بر محمد و آلش که در اصل خلقت و فطرت بهترین خلقند ای خدای بلند مرتبه در همین شب گناه ما را ببخش."

این کارشناس علوم قرآنی در خصوص خوانده شدن این دعا در دیگر مناسبت های مذهبی تصریح کرد: این ذکر شریف در شب عید سعید فطر نیز خوانده می ‏شود، همچنین توصیه بسیار به خواندن این دعا در شب های جمعه در قنوت نمازهاشده است.

شمس به اعمالی که می توانیم در آخر هر هفته با دعای استغفار انجام دهیم اشاره و خاطرنشان کرد: می توانیم آخر هفته را با اعمالی که در طول هفته داشته ایم مرور کنیم و با این دعا از اعمال خطای خود استغفار کنیم و از خدای متعالبخواهیم که نسبت به خطاهایی که داشته ایم ما را مورد عفو خود قرار دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار