مدير زارعت سازمان جهادكشاورزي استان يزد، اين استان را در زمینه تولید محصولات کنجدی از شناخته‌شده‌ترین مناطق كشور خواند و گفت: یزد را مي‌توان قطب صنعتی محصولات کنجدی ایران نامید.
کد خبر: ۵۴۸۰۳
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۳ 29 June 2015
به گزارش تابناک یزد  "فرجام فاضلي" با بيان اين كه دانه‌های روغنی پس از غلات، دومین ذخایر غذایی جهان را تشکیل مي‌دهند، تصريح كرد: یکی از دانه‌های روغنی که دارای قدمت زیادی در جهان به خصوص در آسیا مي‌باشد، کنجد است.

وی افزود: کنجد یکی از قدیمی‌ترین محصولات کشاورزی در دنیاست که كشت آن در آسیا بیش از پنج هزار سال قدمت دارد.

وي ارزش غذايي دانه‌های کنجد را در سطح بالایی خواند و گفت: این دانه‌های کوچک حاوی حدود 42 تا 54 درصد روغن باکیفیت، 22 تا 25 درصد پروتئین، 20 تا 25 درصد کربوهیدرات و چهار تا شش درصد کنجاله هستند.

فاضلی گفت: با توجه به هماهنگي در خصوص تامين و حمل بذر كنجد رقم دشتستان به استان يزد و با توجه به شروع زمان کشت کنجد در استان، پیش بینی می‌شود امسال تا سطح سكهزار و 30 هکتار کنجد در استان کشت شود و میزان تولید به يك‌هزار تن هم خواهد رسید.

مدیر زراعت جهادکشاورزی استان در پايان استان يزد را در زمینه تولید محصولات کنجدی از شناخته‌شده‌ترین مناطق كشور خواند و گفت: یزد را مي‌توان به عنوان قطب صنعتی محصولات کنجدی ایران نامید و به همین دلیل این مدیریت سعی در فرهنگ‌سازی براي توسعه کشت کنجد در استان دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار