معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: استان یزد از نظر سرانه فضای آموزشی به ازای هر دانش آموز رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۵۴۱۶۹۶
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳ 21 December 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛ «محمدتقی نظرپور» در جریان سفر خود به یزد در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه استان برگزار شد، با بیان این‌که 13 میلیون دانش آموز در سطح استان های کشور مشغول به تحصیل هستند و تا پایان برنامه ششم توسعه این جمعیت به 14 میلیون نفر می‌رسد، اظهار کرد: سرانه استاندارد فضای آموزشی کشور به ازای هر دانش آموز به حدود 250 هزار کلاس درس و 37 میلیون متر مربع فضا با اعتباری بالغ بر 46 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی با بیان این ‌ که سرانه فضای آموزشی 12 استان کشور پایین تر از سرانه متوسط است، افزود: استان یزد از نظر سرانه فضای آموزشی به ازای هر دانش آموز رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: برای رسیدن به شرایط استاندارد فضای آموزشی در سطح کشور به حدود 34 هزار کلاس درس با پنج میلیون متر مربع فضا نیازمندیم که این مهم به حدود شش هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

این مقام مسئول در ادامه تصریح کرد: در مهر ماه 96 حدود 5400 کلاس درس به بهره برداری رسیده که از این تعداد 145 هزار کلاس درس در استان یزد بوده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر سرانه مدارس به ازای هر دانش آموز پنج و 16 صدم است در حالی که سرانه استاندارد فضای مدارس معادل هشت و 39 صدم متر مربع است و ما الان از این میزان عقب هستیم به علاوه این ‌ که در 12 استان سرانه پایین‌تر از حد میانگین فعلی کشور هم هستند.

نظرپور به افزایش مشارکت خیران در مدرسه سازی اشاره کرد و گفت: از ابتدای انقلاب تا سال 92 میزان 20 درصد از مدارس کشور و از سال 92 تا 95 میزان 36 درصد از مدارس توسط خیران ساخته شده و این روند با افزایش بسیار قابل توجهی در امسال به 50 درصد رسیده است.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان این‌که حدود 30 درصد از مدارس کشور نیازمند مقاوم سازی یا تخریب و بازسازی هستند، اظهار کرد: برای بازسازی مدارس فرسوده در کشور 11 هزار میلیارد تومان، برای مقاوم سازی پنج هزار میلیارد تومان و برای استاندارد سازی وسایل مدارس 750 میلیارد تومان اعتبار لازم است.

وی به کمبود 37 میلیون متر مربعی مدارس در کشور برای رسیدن به سرانه استاندارد اشاره کرد و گفت: برای این منظور هم نیاز به 46 هزار میلیارد تومان اعتبار است.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در پایان سخنان خود با بیان این‌که بیش از 120 میلیارد تومان برای ساخت و ساز فضاهای تخریب شده در مناطق زلزله زده نیاز است، خاطرنشان کرد: 66 طرح با مشارکت خیرین و 16 طرح با بنیاد برکت و 46 طرح با مشارکت سازمان ها و نهادهای مختلف در دستور کار ساخت و ساز قرار گرفتند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار