مدیر مهندسی رودخانه‌های آب منطقه‌ای یزد گفت: کارشناسان ما در سراسر استان با بررسی دقیق متخلفین را شناسایی و قاطعانه با آن‌ها برخورد خواهند کرد.
کد خبر: ۵۳۱۶۷۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰ 30 November 2017

به گزارش «تابناک یزد»مجید روزبه  از برخورد قاطع و قانونی با متجاوزین به حریم رودخانه‌های استان یزد خبر داد و گفت: کارشناسان ما در سراسر استان ساخت‌وسازهای کنار رودخانه‌ها را رصد کرده و با سنجش آن‌ها مطابق با شاخص‌های استاندارد حریم و بستر رودخانه‌ها، ساخت‌وسازهای غیرمجاز را شناسایی می‌کنند.

این مقام مسئول تصریح کرد: برخورد با متخلفین به نحوی است که ابتدا به‌صورت اخطار و در صورت عدم تمکین از سوی آن‌ها پروند به مراجع قضائی ارجاع داده‌شده و اقدامات لازم ازجمله تخریب سازه غیرقانونی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

مدیر مهندسی رودخانه‌های استان یزد با اشاره به در دست بوده چندید پرونده تجاوز به حریم و بستر رودخانه‌های استان بیان کرد: بیشترین آمار ساخت‌وساز غیرقانونی در حریم رودخانه‌ها در رودخانه‌هایی است که از شیرکوه سرچشمه می‌گیرند، متأسفانه کمبود نیرو و امکانات نیز توان اقدامات گسترده و به‌موقع و نیز نظارت پیشگیرانه را از کارشناسان ما سلب نموده است.

وی بیان کرد: در استان یزد، فصلی و سیلابی بودن رودخانه‌ها موجب شده تا برخی وجود رودخانه را فراموش کرده و دست به اقداماتی این‌چنینی بزنند، ساخت‌وساز در رودخانه‌ها می‌تواند خطرات بسیار جدی ازجمله بروز سیل‌های ویرانگر را در منطقه به وجود آورد که گویا این مسئله و خطرات در کمین، ازنظر متخلفین پنهان مانده است.

وی در پایان افزود: امیدواریم با آغاز فصل بارش، شاهد بارندگی گسترده در سطح استان و پرآبی رودخانه‌ها باشیم، امیدواریم بارش رحمت الهی از یکسو جانی تازه به نشاط، حاصلخیزی و طراوت استان داده و از یکسو نتیجه ساخت‌وساز غیرمجاز در حریم و بستر رودخانه را به متخلفین گوشزد کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار