کد خبر: ۵۲۹۹
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۶ 16 February 2015

به گزارش تابناک ارومیه به نقل از فارس،محسن رضایی در گفت‌وگوی خبری ضمن بیان اهمیت فراگیری قرآن در جامعه، اظهار کرد: اولین لابراتوار تخصصی قرآنی از طرف دارالحافظین آذربایجان غربی با هدف گسترش فرهنگ قرآن‌آموزی و تربیت تعداد بیشتری از حافظان و قاریان قرآن کریم در ارومیه راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در زمینه تربیت 10 میلیون حافظ قرآنی در ایران، افزود: موسسه دارالحافظین آذربایجان غربی تلاش می‌کند تا در زمینه تربیت حافظان قرآن در این استان اقدامات موثری انجام دهد و تاسیس لابراتوار تخصصی قرآنی نیز در این راستا است.

رضایی تاکید کرد: تربیت حافظان قرآن به وسیله موسسه دارالحافظین آذربایجان غربی با روشی ابداعی که مختص این موسسه است و با ارائه شکل نوینی از آموزش و حفظ قرآن کریم و از بین بردن نقاط ضعف در این زمینه، صورت می‌گیرد.

مدیرعامل موسسه دارالحافظین قرآن کریم آذربایجان غربی تصریح کرد: بسیاری از قرآن آموزان در آذربایجان غربی نخبه هستند و ذخایر قرآنی محسوب می‌شوند که لازم است در زمینه تربیت و پرورش چنین استعدادهایی برنامه‌ریزی‌های دقیقی صورت گیرد.

وی بر لزوم توجه به آموزش مفاهیم قرآنی در کنار حفظ آیات این کتاب آسمانی تاکید کرد و گفت: یکی از اهداف اصلی موسسه دارالحافظین قرآن کریم آذربایجان غربی آموزش مفاهیم قرآنی به حافظان قرآن در کنار جلسات آموزش حفظ قرآن است.

رضایی ضمن بیان لزوم درگیر ساختن خانواده‌ها با مسئله انس با قرآن کریم و اهمیت دادن به حفظ و یادگیری این کتاب زندگانی، ادامه داد: کسانی که در جلسات ما حضور دارند هر کدام از بستر خانواده‌ای برمی‌خیزند که اگر آن خانواده به مسئله یادگیری قرآن کریم اهمیت بدهد و فرزند خود را در این مسیر همراهی بکند، رسیدن به هدف مطلوب آسان‌تر می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار