مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد با بیان اینکه پلاستیک، لوازم گرمایشی و بهداشتی و نیز شیر خشک مورد نیاز زلزله زدگان غرب کشور است، گفت: تاکنون 30 دستگاه کامیون و تریلر اقلام ضروری اهدایی مردم این استان به مناطق زلزله زده غرب کشور به کرمانشاه ارسال شده است.
کد خبر: ۵۲۶۷۴۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۸ 20 November 2017
به گزارش «تابناک یزد»هادی هادی نسب با تشکر از مردم نوع دوست استان اظهار کرد: مهمترین کالاهای اهدایی شامل 2 هزار و 460 دستگاه چادر گروهی ، 2 هزار تخته موکت ،26 هزار و 616 قوطی کنسرو، 80هزار قرص نان ،یکهزار و 500بسته بطری آب معدنی 1.5 لیتری و 2هزار کیلوگرم حلوا ارده است.
وی با بیان اینکه این اقلام با محور جمعیت هلال احمر استان یزد ارسال شد، افزود: هم اکنون موجودی اقلام اهدایی مردم در انبار هلال احمر 2 هزار و 892 بسته آب معدنی 1.5 لیتری ، 6هزار و 446تخته پتو، 11هزار و 938 عدد کنسرو، پنجهزار و 259 ثوب البسه ، 250 دستگاه چادر ، 737 بسته نان خشک، تعدادی فرش ، روفرشی ، موکت ، کیک ، بیسکویت و لبنیات است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد تاکید کرد: بنا بر اعلام رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ، موجودی مواد خوراکی و غذایی در مناطق زلزله زده به همت مردم نوعدوست ایران مازاد بر نیاز است،هم اکنون نیاز به تأمین پلاستیک، لوازم گرمایشی، لوازم بهداشتی و شیر خشک است.
هادی نسب تأکید کرد: جمع آوری و ارسال کمک های نقدی و غیرنقدی همچنان تداوم دارد و در کنار این کمک ها، کاروان هایی به صورت خودجوش کمک های مردمی را جمع آوری و به مناطق زلزله زده ارسال و توزیع کردند.
وی ادامه داد: انتظار می رود به منظور برنامه ریزی، قبل از ارسال هرگونه محموله ای با جمعیت هلال احمر به شماره 112 هماهنگی شود.
زمین لرزه ای به بزرگی 7 و 3 دهم ریشتر در ساعت 21 و 48 دقیقه و 16 ثانیه شامگاه یکشنبه استان های غربی کشورمان را لرزاند.
مرکز وقوع این زمین لرزه استان کرمانشاه حوالی ازگله در طول جغرافیایی 45.9، عرض جغرافیایی 34.84 و عمق 11 کیلومتری زمین بوده است.
در این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و 950 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد شد و 432 نفر کشته و 9 هزار و 388 مجروح شدند.
یکهزار و 11 نفر در کرمانشاه و 340 تن در بیمارستان های تهران، البرز و همدان بستری هستند.
به گفته استاندار کرمانشاه، براساس برآوردهای انجام شده براثر این زلزله به 40 هزار واحد مسکونی در محدوده غرب استان خسارت های کلی و جزیی وارده شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار