دانش آموزان یزدی از نظر تراز نمره نیز حائز رتبه اول کشور در تمامی گروههای آموزشی شدند .
کد خبر: ۵۲۵۶۳۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۴ 16 November 2017

به گزارش «تابناک یزد»معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش استان گفت : این برتری در دو شاخص میانگین نمره کل آزمون و میانگین کل نمره با محاسبه سوابق تحصیلی دیده می شود .

محمود زارع  با استناد به آخرین گزارش سازمان سنجش کشور درمورد نتایج کنکور گفت : استانهای یزد ، تهران ، خراسان جنوبی ، مازندران و اصفهان  به ترتیب 5 استان برتر کشور در شاخص کیفیت و تراز نمره کنکور سراسری هستند .

وی با یادآوری این نکته که دراین برتری اختلاف نمره دانش آموزان یزدی با استانهای بعدی به خوبی مشهود است افزود : اختلاف میانگین نمره نهائی دانش آموزان یزدی به عنوان حائز رتبه اول با استان تهران به عنوان حائز رتبه دوم 335 نمره است .

ایشان با اشاره به رقابت کمی و کیفی سایر استانها نیز با استان یزد گفت : استانهائی که از نظر کمی رتبه های برتر کشور را بعد از یزد داشته اند در رتبه بندی کیفی جایگاهی ندارند و جای خود را به استانهای دیگری داده اند .

معاون آموزش متوسطه استان با خرسندی از اینکه فقط استان یزد توانسته است هم از نظر کمیت و هم از نظر کیفیت جایگاه خود را در کنکور سراسری حفظ  کندافزود : دانش آموزان یزدی امسال نیز در المپیاد های علمی و جشنواره جوان خوارزمی خوش درخشیدند.

این مسئول از کسب 11 مدال توسط دانش آموزان استان درالمپیادهای علمی خبرداد و افزود : از 12 نفر دانش آموزی که توسط باشگاه دانش پژوهان جوان استان به مرحله کشوری اعزام شده اند 11 نفر موفق شدند مدال کسب کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار