کد خبر: ۵۱۷۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷ 01 November 2017
به گزارش تابناک یزد،سرپرست معاونت گردشگري اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از برگزاري اولین مرحله طرح سه‌شنبه‌گردی دانش‌آموزان یزدی در بافت تاریخی این شهر جهانی خبر داد.

 «محمد رضا نصیری» در این خصوص گفت: برای اولین بار در شهر تاریخی جهانی یزد، طرح سه شنبه‌گردی دانش آموزی با حضور 80 دانش‌آموز و با هدف آشنایی هر چه بیشتر آن‌ها با آثار و بناهای تاریخی، آداب و رسوم، صنایع دستی منطقه و همچنین فرهنگ و تمدن بومی شهر به اجرا درآمد .

وي با بیان این که دانش‌آموزان با همراهی یکی از راهنمایان گردشگری مجرب از مسیر فرهنگی بافت تاریخی یزد، مدرسه ضیائیه، مسجدجامع و خانه تاریخی حیران بازدید کردند و در طول مسیر با تولید صنایع دستی استان به صورت زنده نیز آشنا شدند، گفت: پس از برنامه‌ریزی‌های لازم جهت آشنایی دانش‌آموزان با جاذبه ها و بناهای تاریخی شهر جهانی یزد، طرح سه‌شنبه‌گردی دانش آموزان یزدی در مسیرهای بافت تاریخی امروز به مرحله اجرایی درآمد و قرار است این برنامه به صورت هفتگی اجرا شود .

نصیری در ادامه نيز اجرا شدن این طرح در شهر تاریخی جهانی یزد برای اولین بار در کشور را بسیار مفید دانست و ابراز اميدواري كرد كه این طرح به عنوان یک طرح ملی برای آموزش نونهالان در زمینه فرهنگ و تمدن ایران زمین مطرح شود .

این مقام مسئول در پایان خاطرنشان كرد: با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده مقرر گردیده است این طرح پس از انجام هماهنگی‌های لازم در شهرستان‌های استان نیز به مرحله اجرا در آید و به عنوان یک طرح استانی مطرح شود .

گفتنی است، طرح سه‌شنبه گردی دانش‌آموزی در راستای تفاهم‌نامه طرح «همیار گردشگر» که ما بین معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد و معاونت پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان منعقد شده است، در بافت تاریخی شهر جهانی یزد اجرا می‌شود .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار