کد خبر: ۵۱۵۰۵
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۹ 23 June 2015
داستان بلاتکلیفی گوش شکسته های کرجی با گذشت نزدیک به ۵ ماه از افتتاح خانه کشتی تختی در حالی ادامه دارد که این فضای ورزشی اختصاصی هنوز در اختیار ورزشکاران این رشته پر طرفدار قرار نگرفته است.
بهمن ماه سال گذشته بود که با حضور وزیر ورزش و جوانان روبان قرمز افتتاح خانه کشتی کرج پس از ۱۳ سال چشم انتظاری بریده شد این امیدواری در میان جماعت گوش شکسته های کرج ایجاد شد تا پس از سالها بار دیگر به خانه نونوار شده خود در چهار راه دانشکده کشاورزی کرج بازگردند و روی تشک های آن برای رسیدن به آرزوهایشان و سرافرازی استان و کشور عرق بریزند.
اما به نظر می رسد هنوز مشکلاتی بر سر راه این فضای تخصصی کشتی باقی است که مانع از آمدن کشتی گیران به آن می شود. در این ارتباط و برای روشن شدن هر چه بیشتر این موضوع به سراغ مسئولان مرتبط با آن رفتیم و از کم و کیف این تاخیر و دلایلش پرسیدیم.
رییس هیئت کشتی استان البرز در این خصوص گفت: پس از افتتاح خانه کشتی برنامه ریزی لازم برای استفاده شایسته از این فضا را در دستور کار قرار دادیم و مکاتبات لازم با اداره کل ورزش و جوانان استان البرز را آغاز کردیم اما تاکنون پاسخ روشنی به ما نداده اند و ما در این خصوص بلاتکلیفیم.
وی با بیان اینکه زمزمه واگذاری این فضای ورزشی به فدراسیون و تبدیل آن به کمپ تیم های ملی دوم کشور را پیش از افتتاح آن شنیده ایم، افزود: یک ماه قبل از افتتاح خانه کشتی رسول خادم به کرج آمد و در دیدار با استاندار موضوعات مهمی مورد بحث و تبادل نظز قرار گرفت که یکی از آنها پیشنهاد اداره کل ورزش البرز برای تبدیل این سالن به خانه دوم تیم های ملی بود.
دهبالایی ادامه داد: در آن جلسه ما حضور نداشتیم و در جریان جزییات این برنامه هم قرار نگرفتیم اما پس از آن اجازه ورود اعضای هیئت کشتی به این فضای ورزشی داده نشد و بدهی به پیمانکار را دلیل این اقدام عنوان می کنند.

مدیریت ورزش البرز شفاف سازی نمی کند

رییس هیئت کشتی استان البرز بی توجهی اداره کل ورزش البرز به پیگیری ها و مکاتبات هیئت کشتی را مورد اشاره قرار داد و گفت: جای تعجب دارد که دوستان ما در مدیریت ورزش البرز در این خصوص پاسخ شفافی به ما نمی دهند و ما را از بلاتکلیفی در نمی آورند در حالی که ما برای برگزاری مسابقات انتخابی استان و برپایی اردوهایمان به شدت دچار مشکل هستیم.
وی بیان کرد: ما مشکلی با حضور فدراسیون و تبدیل سالن کشتی تختی کرج به کمپ تیم های ملی نداریم و معتقدیم این موضوع می تواند به رشد و توسعه کشتی البرز کمک شایانی کند اما این توقع را داریم تا در برنامه ریزی برای این ورزش جایگاه و شان هیئت کشتی در نظر گرفته شود و در تصمیم سازی ها مصلحت کشتی استان مورد توجه قرار گیرد.
مسیب دهبالایی در بخشی دیگر از صحبت های خود با بیان اینکه فدراسیون کشتی هیچگاه به دنبال تضعیف هیئت های استانی خود نیست، گفت: ما معتقدیم فدراسیون اگر دست ما را نمی گیرد پای ما را هم نمی کشد لذا در این موضوع طرف حسابمان اداره کل ورزش البرز است این توقع را داریم که در تصمیماتی که برای کشتی گرفته می شود نظر و عقیده ما را هم بخواهند.
رییس هیئت کشتی استان البرز در پایان گفت: متاسفانه برخی دوستان برای اثبات دوستی های دیرینه خود با برخی افراد می خواهند خارج از چارچوب قواعد عمل کنند در حالی که جایگاه  و شرح وظایف را قانون و ضوابط کشور تعریف کرده و همه ملزم به رعایت آن هستیم. واقعیت آن است که هیئت کشتی البرز به عنوان متولی نخست این ورزش در استان با حجم بالایی از سوالات ورزشکاران برای تاخیر در بهره برداری خانه کشتی کرج روبروست و در این میان برخی مسئولان ما با اقدامات خود بر این ابهام می افزایند.

درهای این سالن به سوی خانواده کشتی باز نمی شود

داود رضایی مربی با سابقه البرزی نیز گفت: واقعیت آن است که اهالی کشتی سالها در انتظار افتتاح و بهره برداری خانه کشتی تختی کرج بودند و برای حضور در آن لحظه شماری می کردند.
وی افزود: نمی دانم از بهمن ماه سال قبل تاکنون چه رخ داده که درهای این سالن به سوی خانواده کشتی باز نمی شود اما هر چه هست باید مورد توجه جدی مسئولان ورزش البرز قرار گیرد.
رضایی ادامه داد: سالن کشتی تختی در مرکز شهر واقع شده و شرایط دسترسی به آن برای تمام ساکنین کرج راحت است لذا باید هر چه سریعتر مشکل و موانع موجود را رفع کنند تا این سالن پس از سالها رونق و پویایی بگیرد.
این مربی قدیمی کرج تاکید کرد: من در جریان مشکلاتی که هیئت کشتی در سالن مطهری دارد هستم و می دانم خیلی از برنامه های آموزشی این هیئت روی زمین مانده لذا درخواست دارم هر چه سریعتر این موانع رفع شود تا شاهد حضور گوش شکسته های کشتی در این سالن باشیم.

دلیل تاخیر افتتاح خانه کشتی تختی بر همه پوشیده است

یوسف قادریان کشتی گیر مطرح البرز و قهرمان کشتی آسیا نیز معتقد است؛ افتتاح این خانه کشتی می تواند اثرات مثبتی بر کیفیت آموزش و آماده سازی کشتی گیران البرزی و ارتقای جایگاه آنها در سطح کشور بگذارد.
وی افزود: من سال گذشته در زمان افتتاح این خانه کشتی حضور داشتم از اینکه استان البرز دارای چنین سالنی شده بسیار خوشحالم.
قادریان بیان کرد: دلیل تاخیر در افتتاح این خانه کشتی را نمی دانم اما امیدوارم هر چه سریعتر در اختیار نوجوانان و جوانان قرار گیرد چرا که ما در البرز امکانات محدودی داریم و نفرات منتخب استان در شرایط مناسبی تمرین نمی کنند.
وی در خصوص تبدیل این فضا به کمپ دوم تیم های ملی گفت: حضور تیم های ملی پایه در کرج می تواند به رشد کشتی ما کمک کند البته این تصمیم باید با بررسی همه جوانب باشد و به صورتی عمل شود که کشتی گیران البرزی به اندازه کافی فرصت بهره مندی از آن را داشته باشند.

اظهارات عجیب معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان البرز

اما معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان البرز بر خلاف رییس هیئت کشتی معتقد است این اداره کل برنامه ای برای کمرنگ کردن جایگاه هیئت کشتی در بهره برداری از سالن تختی ندارد.
نادر وادی خیل اظهار کرد: بر اساس برآوردها خانه کشتی تختی کرج برای تجهیز و ارائه خدمات نیاز به نیم میلیارد تومان اعتبار دارد و بر این اساس طرحی را به فدراسیون پیشنهاد کردیم که طی آن فدراسیون با تجهیز این فضای ورزشی بخشی از ظرفیت های موجود را برای برگزاری اردوهای آماده سازی تیم های ملی رده های پایه در اختیار بگیرد.
وی افزود: این که گفته می شود قرار نیست هیئت کشتی البرز دخل و تصرفی در این سالن داشته باشد کذب است و ما در اجرای این برنامه سکان کار را به هیئت کشتی البرز می سپاریم.
وادی خیل با بیان اینکه اداره کل ورزش و جوانان البرز هیچگاه به دنبال تضعیف هیئت های ورزشی خود نیست، گفت: اگر ذره ای در اثرات مثبت این تصمیم شک و تردید داشتیم به سمت آن نمی رفتیم و بر این اساس طی روزهای آینده و با قطعی شدن ورود فدراسیون به موضوع جلسه ای میان کارشناسان ما و هیئت کشتی البرز برگزار می شود و فرایند این همکاری مشترک تدوین خواهد شد.
معاون اداره کل ورزش و جوانان البرز ادامه داد: ما هیچ مشکلی با هیئت کشتی البرز نداریم و معتقدیم این هیئت ورزشی به اندازه مقدورات خود عملکرد موفقی داشته لذا از این بایت این اطمینان را به دوستانمان در هیئت کشتی می دهم که در بهره برداری از خانه کشتی تختی منافع ورزشکاران البرزی و هیئت استان به شکل شفاف و کاربردی دیده شده است.

خانه کشتی کرج باید نیازهای شهر و استان البرز را تامین کند

وی در پایان افزود: حضور مربیان ملی کشور در البرز، شرکت مربیان البرزی در اردوی تیم های ملی و برگزاری اردوهای مشترک میان تیم های البرز و ملی مهمترین اثرات تبدیل خانه کشتی تختی کرج به کمپ دوم تیم های ملی است این موضوع باید مورد توجه اهای کشتی قرار گیرد بر اساس اطلاعات نادرست پیش داوری در مورد آن نشود.
با تمام آنچه گفته شد؛ به نظر می رسد برگزاری سلسله جلسات رو در رو و خودداری از اقدامات موازی کارانه می تواند خیلی از ابهامات را در این موضوع از بین ببرد.
هیئت کشتی و اداره کل ورزش البرز یک هدف را دنبال می کنند و آن ارتقای ورزش کشتی است اما به نظر می رسد هر یک به روش خود می خواهد این هدف را محقق کند.
خانه کشتی کرج قبل از هر نقشه و برنامه ای باید نیازهای شهر و استان البرز را تامین کند و این موضوع مهم باید در اجرای هر طرح مشترکی با فدراسیون مورد توجه واقع شود.
تبدیل خانه کشتی تختی کرج به کمپ تیم های ملی به خودی خود اقدامی ارزشمند است و کسی مخالف انجام آن نیست اما نباید عاملی برای دور ماندن نوجوانان و جوانان البرز از فضایی باشد که سالها برای ورود به آن لحظه شماری می کردند.
حفظ منافع شهر و استان با لحاظ منافع ملی می تواند راهگشای این ورزش باشد.


گزارش: مجتبی علی مردانی/ مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار