مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای یزد با بیان کاهش تلفات جاده ای این استان در 10 سال گذشته گفت: از لحاظ تعداد کم کشته های جاده ای برون شهری یزد در پنج ماهه سال 1396 در ردیف پنجم کشور قرار دارد.
کد خبر: ۵۰۹۴۵۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹ 16 October 2017
به گزارش «تابناک یزد»،محسن صادقیان در جمع فعالان فرهنگی استان افزود: در چند سال گذشته کارهای خوبی در زمینه جاده ای مانند دوباند کردن جاده ها و رفع نقاط حادثه خیز انجام شد و در ادامه مباحث وسیله نقلیه و انسانی مورد توجه جدی قرار گرفت.
وی افزود: در استان یزد مهمترین عامل تصادفات واژگونی است و علت این واژگونی ها سرعت غیرمجاز و خواب آلودگی است و از این رو با استفاده از دوربین های نظارتی و کنترل سرعت، سرعت ها تحت نظارت و کنترل قرار گرفت ولی خواب آلودگی به عنوان یک رفتار انسانی همچنان باقی مانده است.
مدیرکل رهداری و حمل و نقل استان ، آموزش را بهترین شیوه برای اطلاع رسانی و آگاهی دادن به مردم و ارتقا فرهنگ ترافیکی و افزایش ایمنی عنوان کرد و ادامه داد: در همین راستا بهترین روش اطلاع رسانی ، استفاده از فضاهای مجازی و شبکه های صدا و سیماست.
صادقیان خاطرنشان کرد: برنامه های بسیار زیادی در صدا و سیما به صورت رایگان تهیه و پخش می شود و زمان های زیادی برای موضوعات مختلف در رسانه محلی اختصاص پیدا می کند، اما برای ارتقاء فرهنگ راهنمایی و رانندگی، تصادفات و ارتقای ایمنی و راهداری برنامه سازی نمی شود و تأمین هزینه ساخت و پخش آن زیاد است.
وی با بیان اینکه آموزش به مردم وظیفه همگانی است، افزود: جان مردم کمتر از دین و مذهب مردم ارزش ندارد و باید فعالیت های فرهنگ ساز در این زمینه هم مورد توجه قرار گیرد.
صادقیان تصریح کرد: افزایش ایمنی و کاهش تلفات و تصادفات را نمی توانیم داشته باشیم مگر اینکه دست به دست هم دهیم و انشاالله بتوانیم در این عرصه موفق باشیم.
اداره کل راهداری و حمل و نقل در 2 بخش جابجایی مسافر و حمل بار و نیز نگهداری ، حفظ جاده ها و ایمنی آن به صورت کلی فعالیت دارد که تنها در بخش راهها چهار هزار و 600 کیلومتر جاده بزرگراهی ، اصلی ، فرعی و روستایی زیرمجموعه این اداره کل است.
هفت هزار و 480 دستگاه خودرو در بخش حمل بار و 730 دستگاه اتوبوس در بخش جابه جایی مسافر فعالیت می کنند.
16هزار راننده در استان فعالیت دارند که 14 هزار نفر آنها زیرپوشش اداره کل راهداری و حمل و نقل است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار