کد خبر: ۵۰۹۳۴۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۸ 16 October 2017
 به گزارش «تابناک یزد»،رئیس اتاق تعاون استان یزد با بیان این که تعاونی‌های استان دارای ۷۰۰ هزار نفر عضو سهام عدالت هستند گفت: مجوز فعالیت ۳ هزار تعاونی غیرفعال یزد باطل می‌شود. احمد زاهد‌پناه در نشست خبری با بیان اینکه کار اتاق بازرگانی در بخش خصوصی را اتاق تعاون در بخش تعاونی ایفا می‌کند، اظهار داشت: اتاق تعاون بر هفت اصل استوار است که عضویت اختیاری، کنترل دموکراتیک، مشارکت اقتصادی، خودگردانی و عدم وابستگی، آموزش، همکاری بین تعاونی‌ها و توجه به جامعه از هفت اصل این اتاق است.

وی با بیان اینکه جایگاه اتاق تعاون بالاتر از بخش خصوصی است، تصریح کرد: در قانون اصل 44 به خوبی معین ‌شده در زمانی که بخش خصوصی و اتاق تعاون در کنار یکدیگر قرار بگیرند اولویت با بخش تعاونی است.

زاهدپناه به وظایف اتاق تعاون اشاره و خاطرنشان کرد: مشارکت در برنامه‌ریزی برای توسعه بخش تعاون در راستای پیشرفت اقتصاد کشور، ارائه خدمات فرهنگی و ترویجی و آموزشی تعاون، برقراری ارتباط و پیوند بین تعاونی‌ها و ایجاد هماهنگی و همکاری بین آن‌ها، کمک به توانمندسازی تعاونی‌ها و راهنمایی در امور فنی، حقوقی، مالی واداری، فراهم آوردن شرایط لازم برای صدور محصولات تعاونی‌ها و تأمین نیازمندی‌های آن‌ها از وظایف این بخش است.

وی اظهار داشت: اخیراً در تفاهم‌نامه‌ای که با سازمان فنی و حرفه‌ای کشور امضا شد مقرر گردید استان یزد برای نخستین بار به‌عنوان پایلوت در سطح کشور، تمام آموزش‌های تعاونی را توسط فنی و حرفه‌ای استان یزد انجام دهد و در چند آینده این کار عملی می‌شود.

رئیس اتاق تعاون استان یزد با اشاره به اینکه در این مرکز 16 اتحادیه فعال در استان یزد وجود دارد، گفت: تاکنون قریب به 5 هزار شرکت‌های تعاونی در بخش اداره تعاون یزد به ثبت رسیده که آمار مناسبی در سطح استان نیست و ان‌شاءالله در برنامه‌هایی که در آینده اداره تعاون استان دارد، درصدد هستیم که مجوز فعالیت تعاونی‌های غیرفعال در یزد که قریب به 3 هزار تعاونی است را باطل کنیم.

وی به تعداد نفرات عضو سهام عدالت استان یزد اشاره و خاطرنشان کرد: تعاونی‌های استان دارای 700 هزار نفر عضو سهام عدالت در یزد هستند.

زاهد پناه با اشاره به اینکه در آینده نزدیک تمام کارت‌های تعاونی‌ها به‌صورت الکترونیکی ارائه می‌شود، گفت: واحد آموزش اداره تعاون استان یزد در سال 93 قریب به 11 هزار نفر ساعت کلاس آموزشی برگزار شد و اینکه هرکسی که واحد تعاونی در دست تأسیس دارد در ابتدا باید دوره‌های آموزشی را سپری کند تا بتواند مجوز فعالیت خود را دریافت کند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار