کد خبر: ۵۰۳۲۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳ 04 October 2017
به گزارش «تابناک یزد»سنت حسنه اردوهای جهادی چند سالی است هم چون دانشگاه‌های سراسر کشور، در دانشگاه‌های استان یزد نیز به‌طور ویژه‌ای موردتوجه دانشجویان قرارگرفته و به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های بسیج دانشجویی شناخته می‌شود.

از اواخر سال گذشته با ایجاد قرارگاه جهادی شهید محمدخانی، اردوهای جهادی دانشجویی استان یزد بانظم و هدفمندی بیشتری نسبت به گذشته برگزار می‌شود و جهادگران منسجم‌تر به ارائه خدمات به محرومین در مناطق مختلف داخل و خارج استان می‌پردازند.

دراین‌بین استان کرمانشاه با توجه به مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته‌ای که دارد همواره موردتوجه جهادگران بوده و دانشجویان بسیجی یزدی نیز با حضور در برخی مناطق کمتر برخوردار این استان خدمات متنوعی را مردم شریف این مناطق ارائه می‌کنند.

گروه جهادی شهید الله دادی که اکثر جهادگران این گروه را دانشجویان بسیجی دانشکده‌های فنی امام علی (ع) و شهید صدوقی یزد تشکیل می‌دهند امسال برای دومین سال پیاپی در کرمانشاه حضور یافتند.

مسئول گروه جهادی شهید الله دادی اضافه کرد: در کنار این خدمات، اقلام و هدایایی در قالب بسته‌های مهربانی به برخی اهالی و کودکان و نوجوانان روستا نیز اهدا شد.مسعود بابایی مسئول گروه جهادی شهید الله دادی یزد بابیان اینکه این گروه دانشجویی 80 نفره از اواخر تابستان امسال با حضور دوهفته‌ای خود در بخش سر فیروزآباد از توابع شهر هلشی کرمانشاه خدمات متنوع فرهنگی و عمرانی به مردم این مناطق ارائه کرند افزود: این فعالیت‌ها رضایت اهالی این بخش‌ها را به دنبال داشت.


وی با اشاره به اینکه دانشجویان بسیجی که این گروه را همراهی می‌کنند از تخصص‌های متنوع فنی و فرهنگی برخوردار هستند و این مهم موجب افزایش کیفیت خدمت‌دهی می‌شود، تصریح کرد: پیش از برگزاری اردو مسئولین گروه جهادی با حضور در این مناطق و نیازسنجی و همفکری با مسئولین و اهالی منطقه شرایط هرچه بهتر برگزار شدن این اردوی جهادی را فراهم کردند.

این بسیجی جهادگر بابیان اینکه یکی از مشکلات اصلی این مناطق مشکل بیکاری است بیان داشت: در چند سال اخیر این مشکل در این مناطق تشدید شده و معضلات فراوانی را به همراه داشته که حل این مشکل توجه بیشتر مسئولین دولتی را می‌طلبد.

بابایی ادامه داد: فعالیت‌های گروه جهادی هرچند گامی در راستای محرومیت‌زدایی و خدمت‌رسانی است اما حضور دانشجویان در این مناطق بیشتر باعث می‌شود تا مردم شریف این بخش‌ها بدانند که فراموش‌شده نیستند و برای دانشجویان نیز فرصتی است تا علاوه بر خودسازی با معضلات و مشکلات مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته کشور آشنا بشوند به این معضلات توجه داشته باشند.


 

محسن شجاعیان مسئول فعالیت‌های عمرانی گروه جهادی شهید الله دادی نیز در گفتگو با خبرنگار فارس با اشاره به پروژه‌های انجام‌شده توسط این گروه جهادی، اظهار داشت: پی‌ریزی مسجد روستای چشمه گچ، ساخت خانه عالم روستای دیون و شینه، همکاری در ساخت خانه محروم در روستای شینه و انجام پروژه آب‌رسانی روستای تووه خشک ازجمله اصلی‌ترین این فعالیت‌ها بوده است.

این دانشجوی جهادگر بابیان اینکه یکی از مشکلات اصلی منطقه، مشکل آب است افزود: برای خدمات عمرانی دانشجویان جهادگر با استفاده از چهارپایان و از چشمه آب می‌آوردند ولی این سختی‌ها باعث نشد تا در خدمت‌رسانی دانشجویان بسیجی خللی وارد شود.

محمدرضا نصیری از مسئولین قرارگاه جهادی شهید محمدخانی و این گروه جهادی عمده دلیل محرومیت در چنین مناطقی را بی‌توجهی و سوء مدیریت دانست و افزود: وجود روحیه انقلابی و جهادی در مسئولین از الزاماتی است که باید در انتخاب مدیران موردتوجه قرار بگیرد، چراکه داشتن چنین روحیه‌ای برای محرومیت‌زدایی و آبادانی و پیشرفت مناطق مختلف کشور ضروری است.

این دانشجوی جهادگر در ادامه به برکات و تأثیر این فعالیت‌های جهادی در دانشجویان شرکت‌کننده در اردوهای جهادی اشاره کرد و اظهار داشت: جدایی از فضای شهری و حضور در این مناطق فرصتی است تا دانشجویان روحیه انقلابی و جهادی را در خود تقویت کنند.

حجت‌الاسلام عبداللهی روحانی همراه گروه به فعالیت‌های متنوع فرهنگی و مذهبی صورت گرفته در این مدت اشاره کرد و بیان داشت: برگزاری کلاس‌های آموزش سبک زندگی ایرانی- اسلامی، ارائه مشاوره به خانواده‌ها و برگزاری جلسات مختلف مذهبی ازجمله این فعالیت‌ها بود.

این کارشناس فرهنگی با تأکید بر اینکه نوجوانان و جوانان روستاهای این مناطق استعداد و ظرفیت‌های بالایی برای یادگیری و پیشرفت دارند اذعان کرد: دور بودن از شهر و مرکز استان و نبود راه ارتباطی مناسب باعث شده تا این نوجوانان و جوانان امکانات آموزشی مناسبی نداشته باشند و شرایط رشد آن‌ها فراهم نشود.


 

وی بابیان اینکه در کنار فعالیت‌های عمرانی و اقتصادی در این مناطق توجه به موضوع فرهنگ مردم اولویت بالایی دارد افزود: با توجه به اینکه گروه‌های مختلف جهادی در این مناطق به خدمت‌رسانی می‌پردازند ایجاد یک شبکه منسجم جهت فعالیت منظم‌تر و هدفمندتر ضروری است که باید موردتوجه قرار گیرد.

دانشجویان بسیجی گروه جهادی شهید الله دادی پس از زیارت مناطق عملیاتی غرب کشور و تجدید میثاق با شهدا به یزد بازگشتند؛ اما این اردو پایان راه این جهادگران نخواهد بود و این دانشجویان بسیجی در طول سال با برگزاری اردوهای تداوم جهادی ارتباط خود را با روستاها و مناطق کمتر توسعه‌یافته حفظ خواهند کرد و به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند.

 

لازم به ذکر است تا پایان سال جاری بیش از 800 دانشجویی بسیجی در قالب 40 گروه با حضور در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته استان و خارج استان خدمات متنوع فرهنگی و آموزشی، عمرانی، بهداشتی و اقتصادی به مردم آن مناطق ارائه خواهند کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار