موسوی بهار با تأکید بر اینکه بیش از یک هزار نفر از کارکنان علوم پزشکی استان همدان در سال گذشته در کلاس آموزشی ارتقای سطح معنوی شرکت کردند، تصریح کرد: امیدواریم با تغییرات صورت گرفته در بیمارستان‌ها و واحدهای بهداشتی به نماز و فرایض دینی به نحو احسن توجه شود.
کد خبر: ۵۰۲۳۶۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰ 03 October 2017
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه تسهیل و تشویق نماز اول وقت برای بیماران از اهداف علوم پزشکی است، گفت: علوم پزشکی تنها متولی حفظ سلامتی در جامعه است.

به گزارش تسنیم، سید حبیب‌الله موسوی بهار در همایش نماز و سفیران سلامت با اشاره به اینکه علوم پزشکی جز برترین دستگاه‌ها در اقامه نماز است، اظهار داشت: تعداد پرسنل علوم پزشکی همدان 12 هزار نفر است که بیش از 50 درصد از مراکز درمانی و خدماتی به صورت شبانه‌روزی فعال هستند.

وی با بیان اینکه تسهیل و تشویق اقامه نماز برای بیماران از اهداف علوم پزشکی است، افزود: در این راستا اقدامات زیادی انجام شده است اما جای کار بسیار زیادی دارد.

موسوی بهار با تأکید بر اینکه بیش از یک هزار نفر از کارکنان علوم پزشکی استان همدان در سال گذشته در کلاس آموزشی ارتقای سطح معنوی شرکت کردند، تصریح کرد: امیدواریم با تغییرات صورت گرفته در بیمارستان‌ها و واحدهای بهداشتی به نماز و فرایض دینی به نحو احسن توجه شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه با تغییرات صورت گرفته در بیمارستان‌های استان کمتر افرادی پیدا می‌شوند که نسبت به اقدامات گلایه کنند، بیان کرد: وضعیت هتلینگ و آسایش بیماران و همراهان در بیمارستان‌ها بسیار متحول شده است.

موسوی بهار با بیان اینکه بارها پرسنل بیمارستان با بیمارانی مواجه می‌شوند که سؤال‌هایی در رابطه با چگونگی انجام فرایض دینی نظیر نماز دارند، گفت: پرسنل باید به احکام صحیح آگاه بود و نسبت به آموزش آن‌ها به بیماران اقدام کنند.

وی با تأکید بر اینکه تنها متولی حفظ سلامت افراد جامعه علوم پزشکی است، تأکید کرد: با توجه به دغدغه‌های موجود در حوزه سلامت درخواست دارم که هیچ نهادی در این حوزه نمی‌تواند ورود کند و طب‌های سنتی و اسلامی نمی‌توانند متولی حوزه سلامت باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه متولی سلامت مردم ما هستیم اما در سلامت معنوی پرسنل علوم پزشکی تنها سؤال و مطرح کننده علوم اسلامی و دینی هستند، اظهار داشت: بیماران در شرایطی نزدیک بودن به خدا را بیشتر احساس می‌کنند باید در انجام فرایض دینی به آن‌ها کمک شود.

دبیر ستاد اقامه نماز استان همدان با اشاره به اینکه قراردادی بین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ستاد اقامه نماز کشور منعقد شده است، اظهار داشت: این قرارداد به منظور آگاهی پرسنل بیمارستان‌ها از احکام اقامه نماز و پاسخگویی آن‌ها به بیماران در رابطه با این احکام منعقد شده است.

وی با بیان اینکه هیچ جایی ذکر نشده فردی به علت بیماری حکم به جا آوردن نماز بر گردنش نیست، افزود: بیماران باید به اندازه توانایی خود نسبت به، به جا آوردن نماز این فریضه واجب اقدام کنند.

حجت‌الاسلام سید مرتضی حسنی حلم با تأکید بر اینکه نماز سبب رشد، حرکت و نشاط روحی افراد در جامعه می‌شود، بیان کرد: علوم پزشکی دوره‌های متنوعی برای گسترش معنویات کارکنان و پرسنل خود برگزار کرده است.

 حسنی حلم تصریح کرد: مدرسان با حضور در بیمارستان‌های استان برای پرسنل مجموعه‌ها کارگاه‌های آموزشی برگزار کردند و همایش امروز به منظور تکمیل آموزش کارکنان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار