مردم خوزستان همزمان با روز عاشورا با بر پایی مجالس عزاداری و سوگواری در رثای حضرت سیدالشهدا (ع) به ماتم نشستند.
کد خبر: ۵۰۱۷۱۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴ 01 October 2017
به گزارش تابناک خوزستان، در عاشورای حسینی خوزستان یکپارچه در اندوه غربت و مظلومیت سالار شهیدان به ماتم نشسته‌ و عزادار شهدای دشت کربلا است.

در دهمین روز از ماه محرم و همزمان با عاشورای حسینی مردم خوزستان با بر پایی مجالس عزاداری و سوگواری در رثای حضرت سیدالشهدا (ع) به ماتم نشستند.

شیفتگان حسینی در اهواز از ساعات اولیه صبح امروز در قالب هیت‌های عزاداری و دسته‌جات سینه‌زنی و زنجیرزنی و نوحه‌خوانی خیابان‌های شهر را مملو از ذکر یا حسین کردند و بر مظلومیت شهدای دشت نینوا گریستند.

حرم مطهر علی بن مهزیار اهواز و خیابان‌های منتهی به حرم و حسینیه عاشقان‌ ثارالله در خیابان طالقانی امروز محل تجمع عزادارانی بود که از گوشه و کنار شهر آمده بودند و در  ماتم مظلومیت سرور و سالار شهیدان بر سر و سینه زدند.

خیابان سلمان فارسی و دیگر خیابان‌ها و حسینه‌ها و مساجد مرکزی و اصلی اهواز نیز امروز شاهد حضور مشتاقان اباعبدالله بود که در حزن و اندوه عاشورای حسینی سوگواری کردند.

مقتل‌خوانی عاشورای حسینی در اهواز توسط آیت‌الله جزایری؛ نماینده ولی فقیه در خوزستان در مسجد جزایری برگزار شد.

همزمان با اهواز مراسم حزن و اندوه عاشورای حسینی در دیگر شهرهای خوزستان برگزار شد و سوگواران سیدالشهدا در ماتم شهادت اباعبدالله (ع) و یاران باوفایش عزاداری کردند.

همچنین بازگویی واقعه عاشورای حسینی با برپایی تعزیه و شبیه‌خوانی در نقاطی از استان برگزار شد.  

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار