کد خبر: ۵۰۱۶۹۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۶ 01 October 2017
 به گزارش «تابناک یزد»سیدعلی فقیه زاده، رئیس شورای هیات مذهبی استان با اشاره به اینکه یزد به‌عنوان حسینیه ایران در کشور و جهان شناخته شده، اظهار کرد: مراسم‌های مذهبی و عزاداری‌های استان یزد از دیرباز شهره عام و خاص بوده است.
وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های برجسته عزاداری‌های یزد از گذشته تاکنون، برگزاری عزاداری‌های مناسب و به دور از خرافات بوده و مطالب بیان شده هم مستند و مناسب بوده است.
رئیس شورای هیئات مذهبی استان یزد تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که باید در ارتباط با هیئت‌های عزاداری به آن توجه ویژه‌ای صورت گیرد، پرهیز از استفاده از علائم نادرست و خرافی در هیئت‌ها است.
فقیه زاده با بیان اینکه چنین علائمی در شان مجالس عزاداری امام حسین(ع) نیست، عنوان کرد: با همکاری و همراهی هیئت‌های مذهبی، بسیاری از هیئت‌ها تاکنون اقدام به حذف این علائم و نمادها از مراسم‌های عزاداری خود کرده‌اند.
وی به وجود ۱۴۸۵ هیئت مذهبی در استان یزد اشاره کرد و گفت: لازم است که در ارتباط با ساماندهی این هیئات بیش از پیش تلاش کنیم و زمینه بهبود فعالیت‌های آنها از لحاظ کمی و کیفی را فراهم نماییم.
رئیس شورای هیئات مذهبی استان یزد تصریح کرد: با توجه به اهمیت ساماندهی هیئت‌های مذهبی، بحث شناسنامه‌دار کردن هیئت‌های مذهبی استان است که باید با همکاری تمام هیئت‌ها انجام شود.
فقیه زاده گفت: تاکنون بیش از ۴۰ درصد از هیئت‌های مذهبی استان یزد اطلاعات لازم را برای شناسنامه‌دار شدن هیئت ارائه کردند و امیدواریم که مابقی هیئت‌ها هم این کار را به سرعت انجام دهند و بتوانیم این موضوع را اجرایی کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار