شهـــرستان کـــــهگــــیلویه؛
همزمان با نهمین روز محرم مصادف با تاسوعای حسینی عزاداران شهر سوق در سوگ سید و سالار شهیدان و یاران با وفایش بر سر و سینه زدند.
کد خبر: ۵۰۱۶۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶ 30 September 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک کهگیلویه و بویراحمد، این عزاداری با حضور خیل گسترده عزاداران و حرکت دستجات عزاداری از مناطق مختلف این شهر به سمت گلزار شهدا برگزار شد. بر اساس گزارش صداو سیمای استان مراسم پرشور و بزرگ عاشورائیان و عزاداری حسینی با حضور هزاران نفر از شیفتگان و عاشقان اهل بیت (ع) در شهر سوق برگزار شد و مردم همیشه در صحنه و علاقمند به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بار دیگر با برپایی آیینهای عزاداری در روز تاسوعای حسینی با آرمان‌های سید و سالار شهدا بیعت کرده و تبعیت از سیره استکبارستیزی و ذلت‌ناپذیری آن امام همام را به منصه ظهور رساندند. 
دسته ها و گروه های عزاداری شهر سوق در صف های منظم و فشرده به زنجیرزنی، سینه زنی و نوحه خوانی پرداختند و در عزا و ماتم سرور و سالار شهیدان و یاران با وفای ایشان اشک ماتم ریختند. 
هیئت های مذهبی و عزاداری با حرکت از هیئت خود و پیوستن به دیگر هیئت‌ها در محل گلزار شهدا تصویری ناب از عشق و ارادت به سرور شهیدان امام حسین(ع) را به نمایش گذاشتند.
 حضور پیر و جوان، کودک و نوجوان، زن و مرد ، مسئولان و اقشار مختلف مردم  از جلوه های مراسم امروز شهر سوق بود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار