کد خبر: ۴۹۱۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹ 10 September 2017
به گزارش «تابناک یزد»رییس مرکز اورژانس یزد با اشاره به افزایش 50 درصدی ماموریت‌های مسمومیتي در اورژانس گفت: با رعایت نکات ایمنی به ویژه در مسافرت‌ها باید از شیوع مسمومیت‌ها پیشگیری کرد .

«احمد دهقان»با اشاره به افزایش 50 درصدی ماموریت‌های مربوط به مسمومیت‌هاي غذايي در اورژانس يزد، تصریح کرد: بروز مسمومیت‌ها در استان از ابتداي سال جاري به جز مسمومیت 600 دانشجوی دانشگاه یزد، در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته در مجموع با افزایش 50 درصدی مواجه بوده است.

وی در مورد انواع مسمومیت‌های شایع امسال نيز گفت: مسمومیت‌های دارویی، غذایی و مونوکسید کربن به ترتیب از شایع‌ترین انواع مسمومیت‌ها بوده است.

رییس اورژانس یزد ادامه داد: متاسفانه در مورد مسمومیت‌های دارویی، موارد عمدي نسبت به مسمومیت‌‌های دارویی غیرعمد بيشتر است كه اين موضوع نگران‌کننده و جاي تامل دارد.

وی درمورد مسمومیت‌های غذایی نيز اظهار کرد: مراجعان اورژانس در رابطه با این نوع مسمومیت‌ها بیشتر مربوط به سنین ویژه شامل رده‌هاي سنی کمتر از پنج سال و بیش از 55 سال است و این مراجعه در بیشتر مواقع زماني اتقاف مي‌افتد که سلامت بيمار در اثر کم آبی و عوارض ناشی از آن تهدید مي‌شود .

دهقان مسمومیت مونوکسید کربن را برخلاف تصور عمومي يكي از مسمومیت‌های شايع فصل تابستان نيز عنوان كرد و گفت: بیشتر مراجعان این نوع مسمومیت مربوط به مناطق ییلاقی اطراف شهرستان‌های تفت و مهریز هستند و عمده‌ترین علل آن نيز عدم استفاده از اجاق‌‌های غیر استاندارد و ذغالي است .

وی با اشاره به نزدیک شدن به نیمه دوم سال و افزایش شیوع این نوع مسمومیت به وي‍ژه در بین رانندگان، تاكيد كرد: استفاده از ذغال در داخل ماشین برای هرگونه استفاده‌ای، بسيار خطرناك است و مي‌تواند جان افراد را شديداً تهدید کند .

دهقان در پایان در مورد نکات لازم برای پیشگیری از انواع مسمومیت‌ها نيز گفت: رعایت نکات بهداشتی بخصوص در طول سفر‌هاي درون و برون شهري در مورد آب آشامیدنی و مواد غذایي مصرفي و تهيه آنها از اماکن مورد تایید و نيز عدم استفاده بيش از حد تنقلات، از ضرورت‌های پیشگیری از ابتلا به انواع مسمومیت‌هاست.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار