کد خبر: ۴۹۰۷۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۸ 07 September 2017
 به گزارش «تابناک یزد»عمليات اجرايي بازآفريني و احيا بازاچه تاريخي ركن آباد ميبد با سرمايه‌گذاري 1.5ميليارد تومان از محل اعتبارات دهياري‌ها آغاز شد.

«محمد شیبانی» بخشدار مرکزی شهرستان میبد در اين باره تصريح كرد: خوشبختانه در دولت تدبير و اميد با توجه به تغيير نگرش‌ها نسبت به حوزه ميراث‌فرهنگي و همچنين گشايش‌هاي به وجود آمده در حوزه گردشگري پس از امضاي برجام، گام‌هاي بزرگي در اين دو حوزه در استان يزد برداشته شد كه از مهمترين آنها مي‌توان به ثبت جهاني بافت تاريخي شهر يزد اشاره كرد.

وي ادامه داد: با همين رويكرد شهرهاي تاريخي ديگر استان يزد هم براي اين كه از قافله عقب نمانند و بتوانند از مواهب فضاي جديد ايجاد شده استفاده كنند، طراحي و اجراي طرح‌هايي را در حوزه  ميراث فرهنگي و گردشگري آغاز كرده‌اند.

شيباني در همين رابطه از آغاز عمليات اجرايي بازآفريني و احياي بازاچه تاريخي ركن آباد ميبد خبر داد و گفت: اين طرح در سه فاز و با هزينه 1.5ميليارد تومان از محل بودجه دهياري‌ها انجام خواهد شد.

به گفته وي، اين عمليات شامل جداره‌سازي، ساخت ساباط و تويزه، كف سازي و اصلاح تاسيسات مستقر در محل خواهد بود.

بخشدار مركزي ميبد در ادامه احياء كاربري اماكن تاريخي را يكي از روش‌هاي مهم حفظ ميراث فرهنگي و بافت هاي تاريخي ارزشمند كشور خواند و افزود: صيانت از بافت تاريخي 700 هكتاري ثبت شده ميبد، مستلزم سرمايه‌گذاري و داشتن برنامه و هدف منسجم است.

شيباني در پايان خاطرنشان كرد: در طرح بازآفريني بازارچه‌ي ركن آباد سعي شده است كه هم به احياي كالبد مجموعه توجه شود و هم به روح و كاربري بنا توجه ويژه‌اي شود.

يادآور مي‌شود كه بسياري از آثار بجا ماند‌ي تاريخي شهرستان ميبد از جمله 700 هكتار بافت تاريخي اين شهرستان مربوط به دوران آل مظفر(قرن هشتم هجري) است كه در نوع خود كم‌نظير و حتي در كشور بي‌نظير است.

ميبد در 40 كيلومتري شمال مركز استان يزد است و اخيراً پويش‌هايي براي ثبت جهاني بافت تاريخي اين شهرستان آغاز شده است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار