کد خبر: ۴۸۶۳۹۹
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۷ 30 August 2017
مراسم تجلیل از برگزیدگان مرحله شرکتی و استانی مسابقات قرآنی فرزندان همکار شرکت برق منطقه‌ای یزد در سالن شهید عباسپور این شرکت برگزار شد.
 

در این مراسم محمدمهدی جاودانی قائم‌مقام مدیرعامل و معاونبرنامه‌ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه‌ای یزد بااشاره بهنقش و تاثیر قرآن کریم بر زندگی خانواده‌ها،‌ اظهار داشت: با نگاه علمی به آیات قرآن می‌توان درس زندگی گرفت و کسانی که حافظ هستند و در زمینه معانی و مفاهیم قرآن کار می‌کنند در نزد خداوند ارجمند هستند.
 
تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآنی وزارت نیرو در تالار شهید عباسپور برق منطقه‌ای یزد
وی با بیان اینکه اهتمام به آموزش قرآن، جامعه مارا به سمت سعادت سوق می‌دهد؛خاطرنشان کرد: هنرمندان در زمینه‌های هنری و صوت خوش باعث ماندگاری و جذب نسل جوان به این کتاب شریف و ترویج پیام آن در جامعه می‌شوند.

جاودانی با ذکر اشعاری از حکمای اسلامی در رابطه با تلاوت و درک مفاهیم قرآن، مردم ایران را از دوران ابتدای اسلام، در ترویج این کتاب اسلامی و ادبیات فارسی آمیخته با قرآن پیشرو دانست.
 
تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآنی وزارت نیرو در تالار شهید عباسپور برق منطقه‌ای یزد
در این جلسه همچنین محمدحسین عبداللهی معاون هماهنگی و دبیر شورای امور فرهنگی شرکت برق منطقه‌ای یزد، زمینه‌سازی برای انس و الفت کارکنانو خانواده‌هایشانبا قرآن، از اهداف برگزاری مسابقات قرآنی بیان کرد و گفت: در وزارت نیرو امور فرهنگی و قرآنی در کنار ماموریت اصلی همواره موردتوجه و اهمیت بوده است.

وی با اشاره به کسب رتبه اول شورای فرهنگی صنعت آب و برق استان یزد در کشور،‌ گفت: در برنامه‌های ابلاغی از سوی وزارت نیرو علاوه بر مباحث قرآنی، مباحث خانواده، امر به‌ معروف و نهی از منکر، حجاب و عفاف و سبک زندگی بر مباحث ترویج مدیریت مصرف آب و برق تاکید شده است.
 
تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآنی وزارت نیرو در تالار شهید عباسپور برق منطقه‌ای یزد 

عبداللهی با ارائه گزارشی از روند برگزاری این مسابقات در مرحله شرکتی و استانی، اظهار داشت: در مجموع 53 شرکت‌کننده از شرکت برق منطقه‌ای یزد در این دوره از مسابقات حضور داشتند و در مرحله استانی 13 نفر حائز رتبه‌های برتر شدند و 2 نفر از این تعداد به مسابقات کشوری که در نیمه شهریورماه سال جاری در تبریز برگزار می‌شود راه یافتند.

دبیر شورای فرهنگی شرکت برق منطقه‌ای یزد همچنین به میزبانی موفق استان یزد در یازدهمین مسابقات قرآنی وزارت نیرو در سال ۹۵ اشاره کرد و گفت: از طرف مشاور وزیر نیرو و مسئول امور فرهنگی  ودینیوزارت نیرو ازدست‌اندرکاران این مسابقات نیز با اهداء لوح تجلیل شده است.
حجت‌الاسلام مهدی میرحسینی زاده استاد حوزه و  دانشگاه، تمسک به قرآن و اهل‌بیت را لازمه دوری جستن از فتنه‌های آخر زمان دانست و گفت: الگوی شخصیتحضرت زهرا (س) برای بانوان و حضرت علی و ائمه اطهار (ع) برای مردان، راهگشای خوبی برای زندگی جامعه امروز ما است.

وی با تشریح اهداف امر ازدواج بر اساس آیات و روایات، اظهار داشت: نسل جوان با حسن ظن به وعده‌های الهی و دولتمردان با ایجاد اشتغال و رفع موانع اقتصادی بر آسان نمودن امر ازدواج بکوشند.
 
تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآنی وزارت نیرو در تالار شهید عباسپور برق منطقه‌ای یزد 

میرحسینی زاده با اشاره به شهادت شهید مدافع حرم محسن حججی و تلاوت آیات سوره یاسین در مورد مومن آل یاسین، افزود: بر اساس قول صریح خداوند در قرآن کسانی که در مسیر اطاعت خداوند گام بردارند و به شهادت رسند مشمول غفران الهی و بهشت موعود الهی شوند و خداوند انتقام خون پاک آنان را می‌گیرد.

درپایان این مراسم ازنفرات برتر مرحله شرکتی واستانی رشته‌های قرائت، مفاهیم، اذان، حفظ و احکام با اهداء جوایزی تجلیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار