معاون فرمانداری اشکذر گفت : برای ترویج و تبلیغ فرهنگ اقامه نماز در بین جوانان باید از شعار زدگی پرهیز کرد، چرا که شعار زدگی می تواند لطمه زیادی به این امر وارد کند.
کد خبر: ۴۸۲۲۰۴
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴ 22 August 2017
به گزارش «تابناک یزد»علیرضا ابوالحسنی ، در نشست ستاد اقامه نماز شهرستان با اشاره به اینکه نماز وظیفه فرد برای اجرای دستور الهی است، اظهار کرد: حرکت در راستای تبلیغ و ترویج نماز وظیفه ذاتی است باید مد نظر مردم قرار گیرد.
وی افزود: دستور انضباطی یکی از بعدهای اصلی نماز است که باید در راستای تبلیغ و ترویج فرهنگ نماز خوانی به این بعد توجه ویژه شود.
معاون فرمانداری اشکذر بیان کرد: استفاده از شیوه تبلیغ گروهی و نیز ابتکار و نو آوری در بحث تبلیغ و ترویج می تواند در راه فرهنگ سازی نماز موثر واقع شود.
وی روز دوشنبه با اشاره به اینکه خیلی از افراد جامعه، نخبگان و استادان را الگوی خود قرار می دهند، افزود: توجه به بهره مندی از نخبگان و استدان در این راستا باید در دستور کار قرار گیرد و به آن عمل شود.
رئیس ستاد اقامه نماز استان یزد، هم به ضرورت برگزاری مستمر نماز در مدارس تاکید کرد و خواستار همراهی و همکاری بیشتر خیرین شهرستان در رفع موانع موجود شد .
حجت الاسلام علی حبیبیان، برگزاری کارگاه های آموزشی در راستا شیوه های دعوت به نماز برای خانواده ها را موثر دانست و اظهار کرد:برگزاری کار گاه های تخصصی ویژه مادران با این مضمون در شهرستان نیز می تواند موثر واقع شود که استادان آن از سوی ستاد تامین خواهد شد.
رئیس ستاد اقامه نماز استان یزد بیان کرد: نصب تابلوی دیجیتالی تبلیغ نماز در میدان ورودی شهرستان از سوی شهرداری می تواند گامی موثر در تبلیغ و ترویج فرهنگ نماز باشد.
وی یاد آور شد: برگزاری نشست ها و همایش های تحت عنوان تشویق و تجلیل از خدمتگذاران عرصه نماز اقدامی دیگر است که می تواند در زمینه ترویج فرهنگ نماز خوانی موثر واقع شود.
امام جمعه اشکذر هم با بیان اینکه تبلیغ و ترویج نماز دستور قرآن است، گفت: کسانی که می خواهند در زمینه تبلیغ و ترویج نماز فعالیت کنند خود نیز باید مقید به نماز باشند.
وی بهره مندی از شیوه بزرگان و متخصصین در حوزه تبلیغ و ترویج فرهنگ نماز را مهم دانست و افزود: تمام مروجان باید در این راستا شیوه هایی را که ائمه معصومین و بزرگان دین استفاده کردند به کار گیرند.
حجت اسلام محمد رضا طالبیان اظهار کرد: یکی از وظایف اصلی مدیران و مسوولان نظام و دولت موضوع ترویج فرهنگ نماز است که برای ترویج و تبلیغ آن باید برنامه ریزی های خاصی از سوی آنها صورت گیرد.
در شهرستان اشکذر با حدود 30 هزار نفر جمعیت، 158 باب مسجد دایر است که در 28 مسجد آن به صورت دایم نماز جماعت برگزار می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار