کد خبر: ۴۸۲۱۰۵
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۱ 22 August 2017
به گزارش «تابناک یزد» مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد گفت: در راستای تکریم مقام خانواده و تحکیم بنیان خانواده‌های ایرانی، نخستین جشنواره ملی "آب و تراب" در یزد برگزار می‌شود.

 مسعود شریعتی در نشست خبری با خبرنگاران یزد از برگزاری نخستین جشنواره ملی آب و تراب خبر داد و اظهار داشت: هدف از برگزاری این جشنواره، فرهنگ‌سازی و استفاده از ظرفیت هنرمندان کشور و تولید آثار و محصولات فرهنگی در ارتباط با ازدواج و خانواده و نشر آن در بین جوانان و خانواده‌ها است.

وی تصریح کرد: این جشنواره در موضوعاتی از جمله "جامعه خانواده محور و کارکردهای اصل یآن بر پایه الگوی اسلامی خانواده"، "برجسته کردن کارکردهای ارتباط خانواده و مسجد"، "ترویج و تسهیل ازدواج موفق و آسان"، "فرهنگ‌سازی و تقویت تعاملات اخلاقی در خانواده"، "جنگ نرم دشمنان، فروپاشی و انحراف روابط خانوادگی" و " خانواده و اوقات فراغت" برگزار می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد افزود: "ترویج ارزش‌های متعالی و سنت‌های پسندیده در ازدواج و خانواده"، اشرافیت و تجمل گرایی و اقتصاد مقاومتی در خانواده"، "فضای سالم و رعایت روابط اسلامی زن و مرد در جامعه و اثر آن در خانواده"، "نقش مشورت و آموزش قبل، حین و پس از تشکیل خانواده بر اساس مبانی اسلامی – ایرانی در جهت استحکام خانواده" و مشارکت خانواده برای پیشبرد اهداف و برنامه‌های کشور در همه عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و دفاعی از دیگر بخش‌های این جشنواره است.

وی اظهار داشت: جوایز بخش طراحی، جلد و کارت دعوت عروسی شامل دو سکه بهار آزادی و تندیس جشنواره برای نفر اول، یک سکه بهار آزادی و لوح تقدیر برای نفر دوم و نفر سوم هم نیم سکه بهار آزادی و لوح تقدیر برای نفر سوم است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد خاطرنشان کرد: به صدور گواهی شرکت در جشنواره برای تمام آثاری که به مرحله رقابت وارد می‌شوند اشاره کرد و گفت: در صورتی که درخواستی از طرف شرکت کننده صادر شود امکان صدور این گواهی وجود دارد.

وی ادامه داد: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره تا 15 شهریور اعلام شده و انتخاب آثار رسیده برای شرکت در بخش مسابقه نهایی در 20 شهریور امسال صورت می‌‌گیرد.

شریعتی با اشاره به اینکه زمان بخش داوری آثار جشنواره 22 شهریور اعلام شده، گفت: آیین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان جشنواره هم 25 شهریور برگزار و به نفرات برتر هدایا اهدا می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد با اشاره به اینکه در کنار این کارگاه برنامه‌های جنبی از جمله کارگاه‌های آموزشی برگزار شده و می‌شود، گفت: برگزاری کارگاه‌های جانبی آموزشی نقش مهمی در بهبود وضعیت کیفی فعالیت‌های هنری استان یزد به دنبال دارد.

وی خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره به نشانی یزد، خیابان قیام، کوچه حاجی یوسف، کوچه ابریشمی، پلاک 2، کد پستی 8919913785 ارسال کنند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار