کد خبر: ۴۸۱۰۸۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۲ 20 August 2017
به گزارش «تابناک یزد»مدیر عامل سازمان فناوری اطلاعات شهرداری یزد با اشاره به انجام برخی اقدامات در راستای هوشمندسازی شهر یزد گفت: در حال حاضر ۱۰۰ نقطه از شهر به اینترنت رایگان پرسرعت متصل است.

 مسعود تاج آبی در نشست هم اندیشی شهر هوشمند با حضور هیئتی سه نفره از اتریش در دانشگاه یزد با اشاره به ثبت جهانی شهر یزد اظهار داشت: شهرداری یزد در بافت تاریخی یک منطقه مستقل برای مرمت و توسعه و زیرساخت این مجموحه پیش بینی کرده و ما از مزایای این ثبت برخوردار شدیم.

وی با بیان اینکه در چندسال گذشته شهرداری یزد اقدام به تدوین چشم انداز شهر کرده است، ادامه داد: در کنار آن برنامه های کوتاه و میان مدت را تعریف کرده که هدف گذاری های انجام شده برای داشتن شهر ایمن و شاداب و پر رونق است.

تاج آبی با تاکید بر جذب گردشگران داخلی و خارجی و تقویت جاذبه های گردشگری گفت: سیاست های دیگر این چشم انداز کسب مقام مناسب در توسعه فناوری اطلاعات است که موضوع ارائه آموزش ها و تامین زیرساخت های مناسب برای شهروندان خلاق را مبتنی بر پایه دانش بنیان در حمل و نقل شهری و حوزه آی. تی ارائه کند.

وی با اشاره به اینکه یزد پیشرو در انرژی و دستیابی به شاخص های تحقق شهر هوشمند است، اظهار داشت: شهرداری یزد در این مسیر گام خوبی برداشته و در حال حاضر ارائه دهنده زیرساخت هایی برای حضور بخش خصوصی است.

مدیر عامل سازمان فناوری اطلاعات شهرداری یزد عنوان کرد: در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد از زیرساخت های فیبر نوری برای جلب مشارکت بخش خصوصی و واگذاری آماده است.

وی بیان داشت: زیرساخت دیتا نیز آماده شده که یکی از بزرگترین دستگاه ها برای به روزرسانی دیتاهای شهری در شهرداری است و تمامی زیرساخت های آن نیز مهیا شده است.

تاج آبی با تاکید بر اینکه در برنامه های شهرداری موضوع وای فای شهری مطرح است، تصریح کرد: برای این منظور طرح مشارکتی دیده شده است تا مردم بتوانند از این خدمات با مشارکت شرکت های موثر و فعال در این زمینه برخوردار باشند.

وی با بیان اینکه هم اکنون شهروندان در ۱۰۰ نقطه می توانند به اینترنت شهری متصل شوند، افزود: به ویژه در بافت تاریخی این امکان فراهم شده و به زودی در بخش های بیشتری نیز توسعه خواهد یافت.

مدیر عامل سازمان فناوری اطلاعات شهرداری یزد اضافه کرد: موضوع حمل و نقل هوشمند شهری یکی از دستاوردهایی است که مورد پیش بینی شهرداری بوده و علاوه بر آن در تامین تجهیزات لازم مانند دوربین ها، اقدام به تاسیس مرکز کنترل ترافیک شده است.

وی از دیگر اقدامات موثر را هوشمندسازی تقاطع ها برشمرد و گفت: هوشمندسازی تقاطع ها برای گره گشایی ترافیک از دیگر اقداماتی بوده که برخی از تقاطع ها به آن مجهز شده اند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار