کد خبر: ۴۸۱۰۸۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹ 20 August 2017
به گزارش «تابناک یزد»مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد با اشاره به ویژگی های شهر یزد گفت: طرح تفضیلی شهر یزد از گسترش سطحی شهر جلوگیری می کند.

محمدرضا نقصان محمدی  در نشست تایید و ابلاغ نقشه های طرح تفضیلی شهر یزد اظهار داشت: طرح تفصیلی جدید شهر یزد به عنوان دومین طرح تفصیلی این شهر، سرانجام بعد از بحث و بررسی‌ های مکرر در شورای عالی معماری و شهرسازی مطرح و مصوب شد.

وی با بیان اینکه این طرح اکنون مباحث ویرایشی دارد که در دو بخش عمده نقشه ها و ضوابط طرح تفضیلی بررسی شده است، ادامه داد: در خرداد ماه سال جاری رفع اشکالات تمام شد و ابلاغ کردیم و امروز با تایید نقشه ها و ابلاغ آن به شهرداری، منتظر نتایج خوب این طرح هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد به تشریح نتایج این طرح و اجرای آن پرداخت و اضافه کرد: اجرای این طرح بروکراسی اداری را کم خواهد کرد و مردم راحت‌تر می توانند کارهای خود را به ویژه در اخذ پروانه ساخت دنبال کنند.

وی اظهار داشت: شهرداری نیز در اجرای این طرح دردسرهای کمتری دارد و می تواند طرح های خود برای ساخت و ساز را به مردم ارائه کند و کمیسیون ها را کمتر تشکیل دهد چرا که چندان نیازی به این کمیسیون ها نیست.

نقصان محمدی با بیان اینکه کمیسیون باید برای اصلاحیه ها تشکیل شود، تصریح کرد: اعضای کمیسون باید آماده باشند تا همواره طرح را به روزرسانی کنند.

وی با اشاره به لزوم بازنگری طرح تفضیلی شهر یزد ادامه داد: با توجه به اینکه شهر یزد به ثبت جهانی رسیده، لازم است با تعامل هرچه بیشتر بین دستگاه های مرتبط در به روز رسانی طرح تفضیلی با توجه به شرایط روز اقدام شود و نه تنها در بافت تاریخی که در بافت جدید هم در چارچوب مشخصی انجام گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد با تاکید بر لزوم نگاه و رویکرد جهانی به شهر یزد افزود: باید داشته های شهر را به جهانیان عرضه کرد و از مزایای این طرح بهره مند شد.

وی از دیگر دستاوردهای اجرای طرح تفضیلی شهر یزد را کنترل شدید محدوده شهر برشمرد و عنوان کرد: با اجرای این طرح، توسعه بی رویه شهر محدود شده و نگاه این طرح روزآوری درون شهر است به طوری که از اشکالات توسعه ای که در گذشته بوده است، جلوگیری خواهد کرد.

نقصان محمدی با تاکید بر اینکه محدوده شهر به هیچ وجه توسعه نخواهد داشت و به شدت آن را کنترل می کنیم، افزود: نتیجه توسعه بی رویه شهر در دوره های مختلف در سطح این بوده که در حال حاضر شهری با تراکم جمعیتی زیر ۴۰ نفر شده است و اضافه شدن سطح شهر به شدت از خط قرمزها است.

وی افزود: برنامه های دیگری نیز به موازات طرح تفضیلی شهر یزد اجرایی خواهد شد از جمله مسکن اجتماعی که با نگاه به زمین های درون شهر این اقدام انجام خواهد پذیرفت و توسعه سطحی شهر را نخواهیم داشت بلکه شهر را از درون رشد خواهیم داد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد اظهار داشت: پراکندگی جمعیت هزینه های نگهداری شهر را بالا می برد و این طرح کمک موثری به شهرداری و شورای پنجم خواهد بود که شهری آرام و پویا و شاداب را داشته باشیم.

به گزارش مهر، نقشه های طرح تفضیلی شهر یزد با تغییرات اندک تایید و پس از امضای دستگاه های مربوطه برای ابلاغ به شهرداری آماده شد که به زودی ابلاغ خواهد شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار